خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/24 - 18:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مشاور امنیت ملی عراق با اشاره به توافق امنیتی تهران-بغداد:

حتی یک عنصر مسلح در مناطق مرزی با ایران حضور ندارد/ از ورود هیات‌های ایرانی برای ارزیابی مناطق استقبال می‌کنیم+ فیلم

مشاور امنیتی عراق در توضیح آخرین وضعیت توافق امنیتی تهران- بغداد، گفت: یک عنصر مسلح حتی در مناطق مرزی با جمهوری اسلامی ایران حضور ندارد و عراق به هیچ گروه مسلحی اجازه حمله علیه جمهوری اسلامی از خاک خود را نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در حاشیه دیدار مقامات ایرانی و عراقی در جمع خبرنگاران به  سوالی در خصوص توافق امنیتی دو کشور و آخرین روند اجرای آن، گفت:حسین امیر عبداللهیان با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، علاوه بر بحث و تبادل نظر در خصوص موضوع فلسطین و هماهنگی عربی و اسلامی برای حمایت از مردم فلسطین، دو طرف در خصوص توافق امنیتی میان ایران و عراق بحث و گفت‌و‌گو کرده و مراحل اجرای این توافق را مورد ارزیابی قرار دادند.



تمامی عناصر مسلح به پایگاه‌هایی بسیار دورتر از نوار مرزی منتقل شده‌اند



مشار امنیت ملی عراق، افزود:در این دیدار تأکید کردیم که عراق به تمامی بندهای توافق امنیتی با ایران پایبند است و وزیر خارجه ایران نیز از اقدامات عراق در خصوص دور کردن تمامی عناصر مسلح از نوار مرزی تقدیر و تشکر کرد، این افراد به پایگاه‌هایی بسیار دورتر از نوار مرزی منتقل شده‌اند و اقدامات دیگری نیز برای مختومه کردن این پرونده صورت گرفته است.



از ورود هرگونه هیأت ایرانی به مناطق مرزی برای ارزیابی اقدامات صورت گرفته استقبال می‌کنیم



قاسم الاعرجی در ادامه گفت: عراق آماده همکاری و هماهنگی در این خصوص است و «محمد شیاع السودانی» نیز دستوراتی در خصوص همکاری کامل با جمهوری اسلامی ایران صادر کرده است و به دستور السودانی از ورود هرگونه هیأت ایرانی به مناطق مرزی برای ارزیابی اقدامات صورت گرفته استقبال به عمل خواهد آمد و این مناطق به طور کامل تحت کنترل نیروهای فدرال عراق (وزارت کشور) و نیروهای پیشمرگه قرار دارد.
















دانلود


این مقام عراقی همچنین تصریح کرد:  یک عنصر مسلح حتی در مناطق مرزی با جمهوری اسلامی ایران حضور ندارد و عراق به هیچ گروه مسلحی اجازه حمله علیه جمهوری اسلامی از خاک خود را نخواهد داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 369998
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار