خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/11 - 19:30
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : بین الملل
ابطحی در جمع اساتید و نخبگان علمی دانشگاه آزاد اسلامی؛

جهاد علمی در "جهان پساصهیونیسم" دارای جایگاه ویژه است/ شاهد گفتمان ضدیهود در غرب هستیم

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین با اشاره به اینکه جهاد علمی در "جهان پساصهیونیسم"دارای جایگاه ویژه است، گفت: امروزه ضدیهود بودن به گفتمان تبدیل شده و هیچ فردی در غرب هراسی برای بیان آن ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست علمی دانشگاه؛ خانه گفت‌وگو با موضوع "جهان پساصهیونیسم" عصر امروز (دوشنبه ۱۱ دی ماه) با حضور سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین، جمعی از اساتید و نخبگان علمی کشور در ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.



ابطحی در این نشست به بررسی رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دانشگاه امام حسین علیه السلام پرداخت و گفت: ایشان در دهه هشتاد تاکید جدی بر شروع تحول در جهان داشتند و این در حالی بود که کارشناسان تصور می‌کردند این تغییر همان مسئله جهانی شدن و دهکده جهانی است.



وی اظهار کرد: در دهه های بعدی نیز ایشان به موضوع افول آمریکا اشاره کردند که پس از موضوع شروع تغییر، جای تامل داشت.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین تصریح کرد: در این ایام موضوع یازده سپتامبر به وقوع پیوست و سبب شد آمریکایی ها به افغانستان تجاوز کنند؛ از این رو افرادی در داخل کشور می‌گفتند که آمریکا با مشهد چند کیلومتر فاصله دارد لذا طرح موضوع افول نمی‌تواند صحیح باشد.



ابطحی ادامه داد: در آن زمان فضایی شکل گرفته بود که ایران در آستانه جنگ است زیرا تجاوز آمریکایی ها به عراق نیز انجام شده بود.



دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت در این زمینه، افزود: آمریکایی ها و صهیونیست ها برای اینکه به ایران به عنوان محور مقاومت صدمه بزنند، ابتدا به سراغ حزب الله لبنان رفتند و جنگ های ۳۳ روزه و غیره شروع شد اما با شکست روبرو شدند.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین بیان کرد: پس این رویدادها، آمریکایی ها به سراغ نفوذ در میان کشورهای اسلامی رفتند و با ایجاد داعش تلاش کردند تا اختلاف افکنی رقم بزنند.



دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت تصریح کرد: عرب_صهیون‌ها می‌خواستند از این طریق بر کشورهای اسلامی حکومت کنند و این دسیسه نیز با اقدامات محور مقاومت بر باد رفت.



وی در این راستا، گفت: بر اساس موارد یاد شده همان افراد در داخل تصور می‌کردند که اسرائیل نیز قوی است، چه برسد به اینکه آمریکا افول کرده باشد لذا حتی "جهان پساصهیونیسم" را قبول نداشتند. 



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین با اشاره به عملیات طوفان الاقصی، افزود: این امر در حالیست که صهیونیست‌ها از واقعیت ماجرا غفلت کردند لذا اکنون مشاهده می‌شود که اسرائیل غاصب و آمریکا هر دو مستأصل هستند و نمی‌دانند باید چه کاری انجام دهند.



ابطحی در این زمینه، ادامه داد: اقتصاد اسرائیل تا روز گذشته ۴۵ میلیارد دلار هزینه نظامی و ۶۰ میلیارد دلار هزینه غیرنظامی کرده تا بتواند سرپا بماند اما هیچ افق اقتصادی دیگر ندارد.



دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت خاطرنشان کرد: در این میان هویت فرهنگی که تلاش می‌کردند از خودشان بسازند نیز در میان ساکنان سرزمین های اشغالی از بین رفته است.



وی گفت: این عملیات سبب شد موضوع عادی سازی روابط نیز به تاریخ بپیوندد که این امر نیز بیانگر افول صهیونیست ها و ایالات متحده است.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین افزود: در سال ۱۹۴۵ چند کشور تلاش کردند در سعدآباد جهان را تقسیم کنند اما اکنون جهان جدیدی شکل گرفته است؛ این روزها شاهد استمرار تظاهرات در خیابان‌های غرب هستیم و شاهد راه افتادن موج ضدصهیونیستی هستیم.



ابطحی ادامه داد: در واقع ضدیهود بودن به گفتمان  تبدیل شده و هیچ فردی در غرب هراسی برای بیان آن ندارد.



دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت خاطرنشان کرد: بر این اساس پیشران علمی کشور باید آماده جهاد علمی باشد تا بتوان در جهان جدید سهم بگیریم.



وی گفت: این سهم برای سلطه نیست بلکه سهم برای همراهی با ملت های مظلوم است تا شاهد ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین افزود: نباید فراموش کرد صهیونیست‌ها و آمریکایی ها در دهه‌های گذشته تلاش های زیادی انجام دادند تا خاورمیانه جدیدی را ایجاد کنند؛ سفیر آنها در زمان بمباران لبنان عنوان کرد شاهد زایمان در منطقه هستیم و خاورمیانه جدیدی را خواهیم دید.



ابطحی در این زمینه، ادامه داد: وزیر دفاع صهیونیست‌ها در مقابل رسانه ها اعلام کرد افرادی که در بیمارستان المعمدانی شهید شدند، حیوانات انسان نما بودند که بیانگر دیدگاه شرارت آمیز آنها است.



دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت در این راستا، اظهار کرد: بنابراین برای نابودی این رژیم غاصب باید خلق قدرت کنیم؛ بدون شک جهاد تبیین می‌تواند این مهم را عملیاتی کند.



وی با اشاره به اینکه قطعا امروزه جهاد عملی دارای اهمیت ویژه‌ای است، گفت: شکی نیست که این جهاد می‌تواند برای جمهوری اسلامی خلق قدرت کند.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها در حال نابودی است، افزود: باید اذعان کرد اگر هزینه و فایده حمایت از صهیونیست‌ها برای آمریکایی ها افزایش یابد، ایالات متحده پشت اسرائیل غاصب را خالی خواهد کرد.



ابطحی با اشاره به اظهارات نتانیاهو، ادامه داد: محیط امنیتی پرچالش، هزینه سنگین نظامی، عدم جذب سرمایه‌گذاری خارجی و برهم ریختن روحیه عمومی چهار مولفه‌ای است که امروزه موجب شده این رژیم حتی نتواند بودجه سالانه خودش را به صورت عادی تصویب کند که این امر نیز بیانگر افول اسرائیل کودک‌کش است.



دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت خاطرنشان کرد: بدون شک بیست و هفت هزار کیلومتر خاک اشغالی فلسطین آزاد خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 373901
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار