خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/04 - 10:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

جمهوری اسلامی در چارچوب سیاست های کلی گسترش روابط با عراق را دنبال خواهد کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی در چارچوب سیاست های کلی که قبلا ترسیم شده گسترش روابط با کشور عراق را دنبال خواهد کرد.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق و پیروزی جریان صدر درباره چشم انداز روابط جمهوری اسلامی ایران با عراق گفت:  آینده روابط دو کشور تحت تاثیر این اتفاقات قرار نخواهد گرفت  به این دلیل که جمهوری اسلامی دارای راهبرد در حوزه های سیاسی،فرهنگی،نظامی و حقوقی است و  در چارچوب سیاست ها کلی حرکت می کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی همواره یار و یاور کشور دوست و همسایه عراق در عرصه های مختلف بوده که بارزترین مصداق این موضوع جنگ عراق علیه گروه تروریستی داعش  است.



وی افزود: از جهت دیگر خون شهید سلیمانی در عراق ریخته شده که خود نشان دهنده برداری دولت ملت با یکدیگر است لذا هیچ گاه عراقی ها این موضوع را به فراموشی نخواهند سپرد چرا  که ملت ایران همیشه درکنارشان بوده و خواهند ماند.



نوش آبادی بیان کرد: دشمنان نمی توانند از این همراهی و هم گامی ایران با کشور دوست و برادر عراق  سوء استفاده کنند لذا جمهوری اسلامی مسیر خود را در راستای چارچوب سیاست های کلی ادامه خواهد داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 329765
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار