خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/28 - 22:31
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
فلاحت‌پیشه در دیدار با رئیس کمیته خلع سلاح، کنترل تسلیحات و عدم اشاعه مجلس آلمان:

جمهوری اسلامی ایران خواهان اقدام عملی طرف‌های اروپایی برای حفظ توافق برجام است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با رئیس کمیته خلع سلاح، کنترل تسلیحات و عدم اشاعه مجلس آلمان دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حشمت الله فلاحت پیشه ظهر امروز (سه شنبه 28 خردادماه) با ماتیاس هون، رئیس کمیته خلع سلاح، کنترل تسلیحات و عدم اشاعه مجلس آلمان دیدار و گفتگو کرد.



 فلاحتپیشه در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه مناسبات دوستانه دو کشور گفت: توسعه روابط ایران و آلمان در عرصههای مختلف سیاسی اقتصادی و فرهنگی در راستای منافع مردم دو کشور میباشد .



وی همچنین افزود: آلمان از نقش و جایگاه برجستهای در اتحادیه اروپا برخوردار است و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از توسعه مناسبات دوستانه براساس احترام متقابل با کشور آلمان استقبال و  حمایت میکند.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از بی تحرکی طرفهای اروپایی  توافق برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران بنا به 15 گزارش آژانس بینالمللی انرژی اتمی تاکنون به تمامی تعهدات خود در برجام عمل کرده است اما پس از عهد شکنی آمریکای ترامپ ، اقدام عملی مثبتی از سوی اروپا مشاهده نشده است.



وی در ادامه رایزنی و گفت وگو  طرفهای اروپایی برای خروج از انفعال موجود را ضروری دانست و افزود: کشور های اروپایی باید ضرب الاجل ایران را جدی بگیرند تا هرچه زودتر شاهد اقدامات ثمربخش درخصوص اجرای تعهدات برجامی اروپا باشیم.



فلاحتپیشه در پایان این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران با قدرت و آمادگی کامل از منافع ملی و دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع میکند.



ماتیاس هون، رئیس کمیته خلع سلاح، کنترل تسلیحات و عدم اشاعه مجلس آلمان نیز در همین دیدار گفت: توسعه و تقویت ارتباط با جمهوری اسلامی ایران در عرصههای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی از اهمیت فراوانی برای کشور آلمان برخوردار است.



وی در ادامه افزود: توافق برجام بعنوان مهمترین مکانیزم عدم اشاعه هستهای در جهان از اهمیت فراوانی برخوردار است و حفظ آن برعهده تمامی طرفها است.



رئیس کمیته خلع سلاح، کنترل تسلیحات و عدم اشاعه مجلس آلمان همچنین افزود: اقدامات مثبت ایران در عمل به کلیه تعهدات خود در برجام واضح و روشن است و ما امیدواریم تلاشهای اروپا برای حفظ برجام، به نتیجه برسد.



هون در پایان این دیدار ضمن درخواست از ایران برای خویشتنداری گفت: مکانیزم اروپا زمان بر است اما به نتیجه مطلوب خواهد رسید./



پایان پیام

  • کد خبر : 282833
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار