خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/05 - 15:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی:

جمهوری اسلامی ایران از کشورهای منطقه در برابر تهاجمات بیگانگان دفاع کرده است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران اسلامی از کشورهای منطقه در برابر تهاجمات بیگانگان دفاع کرده است و همچنان هم بر این اقدام اصرار می‌ورزد.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به هم‌افزایی کشورهای منطقه برای از عبور بحران‌ها اشاره کرد و گفت: کشورهای منطقه باید مراقبت کنند تا هم حسن همجواری و همسایگی محقق شود و هم اینکه زمینه نفوذ بیگانگان در منطقه حادث نشود.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته همواره بر این امر تاکید داشته که مرزها باید مرز صلح و دوستی باشد و البته همیشه هم از کشورهای منطقه در برابر تهاجمات بیگانگان و تعرضات آنها حمایت کرده است.



این نماینده مردم تاکید کرد: ما بنیه دفاعی بسیار قابل توجهی داریم که این مهم نیز در راستای حفظ امنیت منطقه و همکاری با همسایگان خواهد بود؛ البته همه کشورها و دولت‌های همجوار باید بدانند که بیگانگانی که با زورگویی وارد منطقه شده‌اند رفتنی هستند و این همسایگان خواهند بود که در کنار هم می‌مانند؛ بنابراین کشور پر توان جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به کشورهای دیگر در راستای صلح و امنیت بین‌المللی کمک کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کشورهایی که امروز اسیر سیاست‌های آمریکا شده‌اند و منابع و سرزمین خود را در اختیار رژیم اشغالگر قدس و ایالات متحده قرار داده‌اند باید بدانند که منافع دراز مدت آنها در این است که به سلطه گران تکیه نکنند؛ زیرا کشورهایی که به سلطه گران تکیه کرده‌اند در نهایت توسط همان قدرت‌ها نابود خواهند شد و جایگاهی هم در میان ملت‌های خود نخواهند داشت بر این اساس جمهوری اسلامی در حسن همجواری با همسیگان پیشتاز بوده و البته همچنان خواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 312717
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار