خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/04 - 09:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
احمدی بیغش در دیدار دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان:

ثبات و امنیت منطقه و تغییرناپذیری مرزها جزئی از خطوط قرمز ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان، ثبات و امنیت منطقه و عدم تغییرناپذیری مرزها را جزئی از خطوط قرمز ایران دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان با محمود احمدی بیغش ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  دیدار و گفت‌وگو کرد.


 


احمدی بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از فرصتی که برای این دیدار ایجاد شده تشکر و نقش قفقاز جنوبی برای ایران را مهم توصیف کرد.


 


وی تاکید کرد که ثبات و امنیت منطقه و تغییرناپذیری مرزها  جزو خطوط قرمز ایران است و تهران هیچ تغییر ارضی در منطقه را تحمل نخواهد کرد.


 


گریگوریان نیز با خیرمقدم به هیات ایرانی به سرپرستی احمدی بیغش تاکید کرد که روابط دوستانه ارمنستان و ایران اخیراً با شتاب بیشتری در حال توسعه است.


 


دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان نیز خطوط قرمز طرف ارمنی را مورد اشاره قرار داد و بر ضرورت آغاز "عصر صلح" که ارمنستان پیش از این آن را مطرح کرده و با اولویت‌های سیاست خارجی ایران نیز همخوانی دارد تاکید کرد.


 


دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان همچنین راه اندازی خط آهن ایروان-نخجوان-جلفا را مهم ارزیابی کرده و تاکید کرد که این امر موجب توسعه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد شد.


 


در پایان این دیدار، طرفین بر تداوم همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف تاکید کردند./


 


پایان پیام
  • کد خبر : 334178
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار