خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/15 - 13:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی:

توسعه و فعال‌کردن بازارچه های مرزی ایران و ترکمنستان موجب ارزآوری می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گسترش همکاری میان کشورمان و ترکمنستان می تواند تسهیل گر ارتباط ایران با کشورهای قفقاز باشد.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در رابطه با علاقه مندی کشور ترکمنستان برای توسعه روابط اقتصادی با ایران، گفت: ترکمنستان دارای موقعیت جغرافیایی خاصی است از این رو بسیاری از کشورها خواهان افزایش تعاملات با این سرزمین هستند.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این میان نباید فراموش شود که ترکمنستان در حوزه قفقاز صاحب نظر بوده و می تواند تسهیل‌گر ارتباط ایران با دیگر کشورهای این منطقه باشد.



وی با اشاره به اینکه در فاز جدید سیاست خارجی دولت سیزدهم، توجه ویژه ای به کشورهای همسایه صورت گرفته است، ادامه داد: بر این اساس باید همکاری های اقتصادی، تجاری، سیاسی، فرهنگی و غیره میان دو کشور ایران و ترکمنستان توسعه یابد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مرزهای طولانی میان دو کشور وجود دارد که باید از این ظرفیت بهره ببریم، افزود: در واقع می توان با توسعه و فعال کردن بازارچه های مرزی، زمینه توسعه صادرات به ترکمنستان را فراهم کنیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه رشد اقتصادی ترکمنستان بر اساس آمارهای بین المللی رو به رشد بوده و این امر مولفه مهمی برای گسترش روابط اقتصادی میان کشورها محسوب می شود، خاطرنشان کرد: بدون شک با توجه به شرایط ترکمنستان، کشورمان می تواند یکی از راه های ترانزیت کالا به این کشور باشد و این موضوع می تواند برای کشورمان درآمدزایی خوبی به همراه داشته باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 339481
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار