خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/27 - 17:58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار روؤسای گروههای دوستی پارلمانی ایران و صربستان تاکید شد

توسعه روابط اقتصادی هم تراز با پیشرفت در روابط سیاسی خوب دو کشور

مسعود پزشکیان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان در دیدار با همتای صرب خود اظهار داشت:متاسفانه حجم روابط اقتصادی ایران و صربستان در حد روابط سیاسی نیست. امیدواریم مقامات ذیربط ساز و کارهای مناسبی را برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی بکار گیرند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت نشست مجازی روؤسای گروه های دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و صربستان خانم یاسمینا کاراناچ رییس گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران امروز سه شنبه (27/07/1400) با  مسعود پزشکیان   رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و صربستان بصورت وبیناری دیدار و گفتگو کرد.



  در ابتدای این نشست مجازی گفت: رابطه جمهوری اسلامی ایران و صربستان یک رابطه تاریخی، دوستانه و مبتنی بر منافع مشترک است که قدمت آن به سالها قبل و به دوران یوگسلاوی سابق باز می گردد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و صربستان افزود: معتقدیم روابط دوستانه پارلمانی دو کشور پشتوانه محکمی برای ارتقاء روابط در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی است. خوشبختانه روابط بسیار خوب و دوستانه ای میان مجالس دو کشور وجود دارد. آمادگی داریم روابط پارلمانی را در سطوح مختلف بویژه میان گروه های دوستی پارلمانی و کمیسیون های تخصصی بیش از پیش گسترش دهیم. 



پزشکیان در پایان با اشاره به روابط سیاسی خوب دو کشور گفت: متاسفانه حجم روابط اقتصادی ایران و صربستان در حد روابط سیاسی نیست. امیدواریم مقامات ذیربط ساز و کارهای مناسبی را برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی بکار گیرند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گروه دوستی پارلمانی آمادگی تسهیل و تسریع این همکاری ها را دارند.



وی افزود: باید با تسهیل در امر صدور روادید امکان، سفر آسان برای تجار فراهم نماییم تا تبادل هیاتهای تجاری بین دو کشور به منظور شناخت بازارها بیشتر شود. 



خانم یاسمینا کاراناچ رییس گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران نیز در ابتدای این نشست مجازی گفت: از تقویت همکاری های پارلمانی فیمابین استقبال می کنیم. امیدواریم با پایان همه گیری ویروس کرونا شاهد گفتگوهای حضوری نمایندگان مجالس دو کشور باشیم. 



وی با قدردانی از حمایت های کشورمان از صربستان در مجامع بین المللی، بر تحکیم همکاری¬ها در سازمان های بین المللی تاکید کرد و گفت: تلاش صربستان بر این بوده که روابط با ایران هیچگاه تحت تاثیر فشارهای خارجی و کشورهای ثالث قرار نگیرد.



یاسمینا کاراناچ رییس گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران در پایان افزود: در دو طرف اراده لازم برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی وجود دارد. بعلت تحریم ها و شیوع کرونا در سال های اخیر شاهد کاهش سطح مناسبات دوستانه دوجانبه بودیم. امیدواریم در سال های پیش رو با تلاش مقامات دو کشور از ظرفیت های موجود استفاده بهتری داشته باشیم.



شایان ذکر است در این نشست مجازی دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران و سفرای دو کشور نیز حضور داشتند که نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص تقویت روابط دو جانبه و پارلمانی بیان کردند./



پایان پیام.

  • کد خبر : 329471
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار