خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/15 - 20:03
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
نادری در دیدار با رئیس گروه دوستی-پارلمانی ایران و برزیل:

توافقات بین دو کشور موثر در تقویت همکاری ها و تامین منافع طرفین خواهد بود

نادری در دیدار با رییس گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران گفت: توافقات بین دو کشور موثر در تقویت همکاری ها و تامین منافع دو ملت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اواندرو رومان رییس گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران که برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده است با احمد نادری رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری ‌‌‌اسلامی ایران و برزیل در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



نادری در ابتدای این دیدار با اشاره به نقش گروه های دوستی پارلمانی در تسهیل و تسریع همکاری های دولت ها و بخش های خصوصی دو کشور گفت: گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل در مجلس شورای اسلامی آمادگی تقویت و تحکیم همکاری ها با پارلمان برزیل را دارد.



وی افزود: روابط ایران و برزیل دارای ظرفیت های فراوانی است که با توجه به ویژگی تکمیل کنندگی مناسبات، اعتقاد داریم تحکیم پیوندهای موجود باید در دستور کار تهران و برازیلیا  باشد.



رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری ‌‌‌اسلامی ایران و برزیل همچنین گفت: اگر چه روابط دو کشور فراز و نشیب هایی داشته است اما همیشه در جربان بوده است. این نشان از علاقمندی دو طرف به تداوم و افزایش سطح همکاری ها دارد اما گاهی تحولات بین المللی یا داخلی در این مسیر موانعی ایجاد کرده است.



نادری در پایان گفت: توافقات و اسنادی میان دو کشور وجود دارد که اجرایی نشده اند یا پیش نویس های آنها تهیه شده و معطل مانده اند، نهایی کردن و اجرای این توافقات کمک زیادی به تقویت همکاری ها و تامین منافع دو ملت خواهد کرد.



استقبال برزیل از تبادل پژوهشگر و همکاری علمی با ایران



اواندرو رومان رییس گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران نیز در این دیدار بر ضرورت تقویت همکاری های پارلمانی دو طرف تاکید کرد و گفت: ما با اشتیاق در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران شرکت کردیم و این سفر را برای توسعه گفتگوهای پارلمانی مغتنم شمردیم.



پارلمان برزیل از همکاری با مجلس شورای اسلامی در همه سطوح استقبال می کند و اطمینان داریم در آینده نزدیک تحولات قابل توجهی در سطح مناسبات پارلمانی ما رخ خواهد داد.



رییس گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران همچنین گفت: ما از پیشرفت های ایران در زمینه علوم و فناوری های نوین آگاه هستیم. در برزیل هم متخصصان با دانش و مجرب زیادی داریم. از این رو علاقمند به تبادل پژوهشگر و همکاری علمی میان دو کشور هستیم.



اواندرو رومان در پایان گفت: با توجه به پیشرفت های ایران در زمینه نانوتکنولوژی، می توانیم در این زمینه انتقال تجربیات متقابل داشته باشیم و این علم را در صنایع، کشاورزی و معادن برزیل بکار بگیریم.



شایان ذکر است ریکاردو ایزار رئیس کمیته معادن مجلس برزیل نیز در این دیدار حضور داشت و در سخنانی بر تبادل تجارب و سرمایه گذاری های مشترک میان فعالان بخش معدن در برزیل و ایران تأکید کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 324401
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار