خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/16 - 12:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده عنوان کرد:

تهران بهترین گزینه برای تعاملات تجاری با کابل است/ کوتاه بودن مسیر ترانزیتی میان ایران و افغانستان مزیت بزرگی است

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد کشورهایی مانند افغانستان و حتی عراق که مرز مشترک طولانی با ایران دارند، بهترین گزینه ها برای تعاملات تجاری تلقی می شوند.

یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت توسعه روابط اقتصادی با همه کشورهای همسایه خصوصا افغانستان، گفت: امروزه مسئولان دستگاه سیاست خارجی کشورمان در تلاش هستند روابط ایران با همسایگان را تعمیق دهند تا از این طریق شاهد افزایش همکاری های مشترک در حوزه های مختلف باشیم.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وجود پانزده کشور همسایه در اطراف ایران فرصتی بی بدیل برای توسعه مراودات اقتصادی و تجاری محسوب می شود، اظهار کرد: در این میان کشورهایی مانند افغانستان و حتی عراق که مرز مشترک طولانی با ایران دارند، بهترین گزینه ها برای تعاملات تجاری تلقی می شوند.



وی ضمن بیان اینکه افغانستان امروزه دچار چالش های اساسی است و همین امر موجب شده بسیاری از نیازمندی هایش را وارد کند، ادامه داد: بدون شک تهیه اقلام مورد نیاز این کشور از جمهوری اسلامی به دلیل کوتاه بودن مسیر ترانزیتی بصرفه بوده و ویژگی ممتازی محسوب می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان بازارچه ها و گذرگاه های متعددی نیز در مرزهای مشترک دو کشور وجود دارند که اکنون از تمام ظرفیت آنها استفاده نمی شود لذا با فعال کردن این مولفه ها، می توان میزان صادرات و تعاملات اقتصادی دوجانبه را افزایش داد.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین می توان یادآور شد صادرات به کشورهای همسایه مانند افغانستان می تواند به عنوان راهکاری برای خنثی سازی تحریم ها بشمار رود زیرا انجام همکاری های مشترک آسان تر خواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 359538
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم