خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/19 - 12:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رشیدی:

تهدید برجامی سناتورهای آمریکایی تحت تاثیر لابی صهیونیستی انجام شده است

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: تهدید سناتورهای آمریکایی برای ایجاد ممانعت از اجرایی شدن هر گونه توافق هسته ای با ایران تحت تاثیر لابی صهیونیستی انجام شده است.

محمد رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تهدید سناتورهای آمریکایی به ممانعت از اجرایی شدن هر گونه توافق با ایران توسط دولت بایدن، گفت: دیدگاه های سیاسی متفاوتی در ایالات متحده نسبت به توافق هسته ای با کشورمان وجود دارد.



نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت آمریکا بر سر دوراهی قرار گرفته است، اظهار کرد: در واقع بایدن از طرفی می خواهد به میز مذاکرات برجامی بازگردد اما در مقابل با اقدامات ضدبرجامی سناتورهای آمریکایی مواجه شده که این مهم ادامه مسیر را برایش سخت می کند.



وی با بیان اینکه نباید فراموش شود قدرت لابی صهیونیستی در سنای آمریکا انکار نشدنی است، ادامه داد: صهیونیست ها به هیچ عنوان نمی خواهند توافق هسته ای احیا شود از این رو از همه ابزارهایشان از جمله سنای آمریکا استفاده می کنند تا مذاکرات وین با شکست مواجه شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه اعتمادی به سیاستمداران آمریکایی وجود ندارد زیرا نامه تهدیدآمیز سناتورهای آمریکایی برای ممانعت از اجرایی شدن هر گونه توافق با ایران مصداق همین امر محسوب می شود، افزود: بر این اساس مذاکره کنندگان ایرانی مطابق قانون اقدام راهبردی قوه مقننه بارها اعلام کرده اند باید تضامین لازم برای بازگشت آمریکا به میز گفتگوهای هسته ای ارائه شود و همچنین لغو تحریم ها مورد بررسی و راستی آزمایی قرار گیرد.



عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید اذعان کرد نامه یادشده بیشتر جنبه سیاسی و تبلیغاتی داشته و نمی تواند در روند مذاکرات اثرگذار باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 336981
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار