خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/14 - 16:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی‌جهان آبادی با اشاره به اقدام ضدایرانی کاخ سفید؛

تمدید وضعیت اضطرار ملی آمریکا برابر ایران، جنگ روانی در زمان مذاکرات وین است

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: تمدید وضعیت اضطرار ملی آمریکا در برابر ایران جنگ روانی دولت بایدن در مقابل کشورمان و همچنین فرار رو به جلو در مقابل افکار عمومی این کشور است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تمدید وضعیت اضطرار ملی آمریکا در برابر ایران، گفت: آمریکایی ها در مقابل افکار عمومی داخلی این کشور دچار چالش شده اند از این رو با چنین اقداماتی تلاش می کنند نشان دهند همچنان در مقابل جمهوری اسلامی ایستاده اند.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع فضای مسمومی علیه دولت بایدن شکل گرفته لذا دولت این کشور می کوشد با این اقدام بی حاصل شرایط را تغییر دهد.



وی با اشاره به به اینکه تمدید قانون مذکور نمی تواند اثری بر توافقنامه برجام داشته باشد، ادامه داد: به عبارتی با احیای برنامه جامع اقدام مشترک، کاخ سفید مجبور خواهد شد بسیاری از تحریم های ظالمانه و یکجانبه علیه کشورمان را بردارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه به نطر می رسد ایالات متحده درصدد ایجاد جنگ روانی علیه کشورمان است، افزود: بر این اساس دولت بایدن می خواهد شرایط مذاکرات وین را تحت تاثیر قرار دهد تا امتیازگیری کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه کشورمان به دلیل اقدامات یکجانبه آمریکا دچار ضررهای بسیاری شده که این موارد باید از طریق مجامع حقوقی بین المللی پیگیری شود که موارد مرتبط با وضعیت اضطرار ملی آمریکا در برابر کشورمان از جمله آنها است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای وضعیت اضطرار ملی این کشور در قبال ایران را تمدید کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 338213
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار