خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/29 - 09:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی‌جهان آبادی:

تلاش رژیم صیهونیستی برای تنش‌زایی میان ایران و کشورهای عربی/ ضرورت ایجاد همگرایی میان ایران و مصر

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: تلاش برای افزایش همگرایی میان ایران و کشورهای عربی مانند مصر و همچنین تنش زدایی موضوع مهمی است که از سوی دستگاه دیپلماسی مورد توجه قرار دارد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در اهمیت برگزاری روابط دیپلماتیک میان ایران و مصر، گفت: متاسفانه رژیم صهیونیستی همواره تلاش کرده میان کشورهای عربی و جمهوری اسلامی تنش و چالش ایجاد کند از این رو شاهد کاهش سطح روابط این کشورها با تهران هستیم.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع وجود این چالش ها دوجانبه نیست بلکه تحت الشعاع القاء سیاست های ضدایرانی صهیونیست ها است.



وی با اشاره به اینکه برخی کشورها در زمره مخالفان اشغالگری صهیونیست ها ایفای نقش می کنند و متاسفانه برخی دیگر نقش سازشگر دارند، ادامه داد: این مهم در حالیست که با تقویت جببه مقاومت و همچنین تغییر شرایط منطقه، شاهد از بین رفتن رویکرد مذکور هستیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی که در منطقه رخ داده و همچنین بروز و ظهور پدیده های تروریستی، همکاری کشورها برای عبور از این بحران ها ضرورت بیشتری یافته است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس می توان اذعان کرد تلاش برای افزایش همگرایی میان ایران و کشورهای عربی مانند مصر و همچنین تنش زدایی موضوع مهم است که خوشبختانه از سوی دستگاه دیپلماسی مورد توجه قرار دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 347632
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار