خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/05 - 16:55
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار سفیر اتریش در تهران با رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شد؛

تقویت همکاری­‌های علمی بازی برد-برد است/ لزوم حمایت از کارگروه‌های علمی مشترک

سفیر اتریش در تهران با رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران ظهر امروز ( دوشنبه 5 آبان ماه) با علیرضا منادی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



اشتفان شولتز در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه روابط اتریش و ایران گفت: ایران و اتریش بیش از 160 سال سابقه روابط دیپلماتیک دارند که می­ تواند مبنای مهمی برای توسعه همکاری­ های فی‌مابین باشد.



وی در ادامه به علاقه دولت متبوعش برای توسعه همکاری­ ها با کشورمان اشاره کرد و گفت: بعد از برجام، رییس جمهور اتریش همراه با یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر کرد و توافقاتی هم در این سفر حاصل شد که نشان از عزم اتریش برای توسعه­‌ی همکاری های دو کشور دارد. وی پیگیری توافقات بعمل آمده را مهم ارزیابی کرد.



سفیر اتریش در تهران همکاری ­های علمی و فرهنگی را در توسعه مناسبات فی‌مابین با اهمیت خواند و گفت: تقویت همکاری­ های علمی به نفع دو کشور و یک بازی برد-برد است که می­‌تواند تاثیر به‌­سزایی در تبادل تجربیات علمی میان ایران و اتریش داشته باشد.



وی در پایان تحصیل تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی در اتریش را نمونه ­ای از همکاری ­های علمی دو کشور بر شمرد و گفت: اتریش از پذیرش دانشجویان ایرانی در دانشگاه­ های اتریش استقبال می­کند.



منادی: باید از این ظرفیت‌های علمی به نفع دو ملت ایران و اتریش استفاده کرد



علیرضا منادی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه ایران و اتریش گفت: با توجه به سابقه خوب همکاری­ های دو کشور، مجلس شورای اسلامی از تقویت روابط فی‌مابین حمایت می­کند.



وی افزود: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد که همکاری­ های خود را در سطح روسای مجالس، کمیسیون­ های تخصصی و گروه­ های دوستی پارلمانی با پارلمان اتریش تقویت نماید.



منادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای علمی کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال­های اخیر پیشرفت­ های زیادی در عرصه­ های علمی داشته است و جایگاه ما در منطقه و جهان در بسیاری از زمینه ­ها متمایز است.



وی افزود: با توجه به ظرفیت ­های علمی دو کشور باید از این فرصت‌­ها به نفع دو ملت استفاده کرد.



رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات در ادامه با اشاره به توافقاتی که در سفر رییس جمهور اتریش به تهران به عمل آمد گفت: مجلس شورای اسلامی از همکاری­ های دو کشور بر مبنای اسناد امضا شده در این سفر حمایت می­کند. وی در پایان بر برگزاری جلسات کارگروه علمی ایران و اتریش برای تقویت همکاری­ های فی‌مابین تأکید نمود./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 306935
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار