خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/07 - 20:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران ـ اکوادور مطرح کرد

تقویت ارتباطات پارلمانی موجب تسهیل مناسبات فیمابین در سایر حوزه ها خواهد شد

سفیر اکوادور در تهران با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اکوادور در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، الخاندرو اورتگا المیدا سفیر جمهوری اکوادور در تهران صبح چهارشنبه 06/09/1398 با سیدحمایت میرزاده رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران ـ اکوادور دیدار و گفتگو کرد.



میرزاده در ابتدای این دیدار گفت: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران بر تقویت و تحکیم مراودات در عرصه های سیاسی و اقتصادی بویژه ارتباطات پارلمانی با کشور اکوادور تأکید دارد». وی همچنین اشاره کرد: «سطح روابط فیمابین به دلیل موانع بانکی و تحریمهای ظالمانه آمریکا کاهش داشته است ولی معتقد به توانمندسازی و افزایش تعاملات دو کشور در سطوح مختلف هستیم.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران ـ اکوادور، ارتقاء سطح روابط پارلمانی به ویژه میان گروههای دوستی پارلمانی را زمینهساز توسعه مراودات دو کشور دانست و افزود: تقویت ارتباطات پارلمانی موجب تسریع و تسهیل مناسبات فیمابین در سایر حوزه ها خواهد شد». وی بر گفتگو و رایزنی مستمر میان گروههای دوستی و کمیسیونهای تخصصی در مجالس دو کشور شد.



نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: فضای نوین فراروی دو کشور می تواند به تفاهم متقابل و شناخت مواضع طرفین در عرصههای مختلف کمک شایانی داشته باشد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اکوادور در بخش پایانی سخنانش، بر ارتقاء سطح مبادلات اقتصادی فیمابین تأکید کرد و افزود: باوجود روابط سیاسی خوب میان ایران و اکوادور و علاقه‌مندی مقامات بلندپایه دو کشور به توسعه روابط همه‌جانبه، روابط اقتصادی دو کشور متناسب با سطح مناسبات خوب سیاسی نمیباشد و لازم است برنامهریزی مناسب در این خصوص انجام پذیرد.



الخاندرو اورتگا المیدا سفیر جمهوری اکوادور در تهران با ابراز خرسندی از مأموریت خود در کشورمان ابراز داشت: امیدوارم روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد». وی  نقطه نظرات نزدیک دو کشور در موضوعات منطقهای و بینالمللی را عاملی موثر در مراودات دانست و خواهان ارتقاء سطح مناسبات فیمابین شد.



سفیر اکوادور تعاملات پارلمانی را در تقویت روابط با اهمیت خواند و تصریح کرد: تشکیل گروههای دوستی پارلمانی در مجالس اکوادور و ایران، بستر مناسبی برای توسعه مراودات و تعمیق ارتباطات پارلمانی میباشد و گشایشی در عرصه صادرات و واردات فیمابین را فراهم خواهد کرد.

  • کد خبر : 291860
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار