خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/08 - 10:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
علیزاده:

تعمیق پیوند میان کشورهای اکو با تهران به تحقق سیاست چندجانبه گرایی کمک می‌کند

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اعتقاد دارد تعمیق پیوند میان کشورهای عضو اکو با تهران می تواند به چندجانبه گرایی در منطقه و حتی دنیا کمک کند.




علی اکبر علیزاده برمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت حضور ایران در نشست آتی اجلاس سران کشور‌های عضو اکو، گفت: امروزه پیمان های منطقه ای و بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده اند زیرا موازنه قدرت اقتصادی و سیاسی در دنیا رو به تغییر است.



نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عبارتی در گذشته شاهد اعمال قدرت یکجانبه از سوی ایالات متحده و برخی از قدرت های فرامنطقه ای بودیم اما اکنون این هژمونی درهم شکسته و شاهد چندجانبه گرایی هستیم از این رو سازمان ها و تشکل های منطقه ای و بین المللی بازیگران اصلی این تغییر خواهند بود.



وی با اشاره به اینکه هدف اکو تسهیل تجارت و بازرگانی میان کشورهای عضو است و ماهیت اقتصادی دارد، ادامه داد: این مهم در حالیست که به اذعان کارشناسان، تعمیق روابط تجاری و ایجاد منافع مشترک، بر ارتقاء روابط سیاسی و دیپلماتیک نیز اثر مستقیم داردکه این مولفه این روزها برای همه کشورها دارای اهمیت ویژه ای است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن یادآوری اینکه جمهوری اسلامی قدرت نوظهور اقتصادی منطقه بوده و در بعد سیاسی نیز دارای نفوذ مثبت و اثرگذار است، افزود: بر این اساس تعمیق پیوند میان کشورهای عضو اکو با تهران می تواند به چندجانبه گرایی در منطقه و حتی دنیا کمک کند؛ هر چند نباید فراموش کرد که این موضوع بر خلاف خواسته و اهداف کشورهایی مانند ایالات متحده است.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه عموم کشورهای عضو اکو دارای فرهنگ، زبان و دین مشترک هستند که این موضوع می تواند بسترساز همکاری های اثربخش باشد، خاطرنشان کرد: بنابراین زمینه سرمایه گذاری های مشترک در این کشورها نیز وجود دارد./



پایان پیام




  • کد خبر : 367542
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار