خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/17 - 14:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

تعمیق روابط عراق با ایران به امنیت‌ منطقه کمک می کند

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس معتقد است تعمیق روابط عراق با ایران به عنوان کشور همسایه می‌تواند ثبات و امنیت این کشور را رقم بزند و دریافت خط مشی از آمریکایی‌ها هرگز به نفع آنها نخواهد بود.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت روابط کشورهای همسایه با یکدیگر به ویژه ایران و عراق، گفت: عراق کشوری تأثیرگذار در غرب آسیا بوده و روابط این کشور با ایران در حوزه های امنیتی، تجاری، فرهنگی و همکاری های مرزی با جمهوری اسلامی از سنوات دور بسیار تنگاتنگ بوده است.



نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز تأسف از اینکه در سال های اخیر به سطح قابل قبولی از مبادلات با عراق نرسیده ایم و به سمت تعمیق روابط نرفته ایم، عنوان کرد: روابط دو کشور در حوزه فرهنگ و مذهب بسیار قوی است که باید زمینه ساز تعمیق روابط سیاسی و اقتصادی باشد به خصوص که همکاری این دو کشور در حوزه های رفاهی، امنیتی و تجاری می تواند امنیت و ثبات منطقه را رقم بزند.











حسین نوش آبادی


وی در ادامه با اشاره به دشمنی برخی کشورها، اظهار داشت: عدم خیرخواهی بدخواهان باعث می شود زمینه کاهش روابط میان دو کشور را فراهم کنند اما سران دو کشور باید بدانند تعمیق روابط بسیار مهم است به ویژه دولتمردان عراق باید بدانند جمهوری اسلامی ایران در بزنگاه های حساس همواره پشتیبان دولت و ملت این کشور بوده به خصوص در زمان گرفتاری آنها در فتنه داعش بوده است.



نوش آبادی ادامه داد: دولت عراق باید این موضوع را به عنوان نقطه اعتمادی از سوی ایران دریافت کرده و برای همکاری با کشورمان، هرچه دارد عرضه کند و از کشورهای دیگر هراسی نداشته باشد همچنین عراق باید به دور از فشارهای بین المللی نقش آفرینی بیشتری کند.



رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: عراقی ها باید به عنوان کشوری صاحب نام در منطقه فعالیت کرده و خط مشی خود را از کشورهای بیگانه همچون آمریکا دریافت نکنند که آنها هرگز خیرخواه مسلمانان و کشورهای منطقه نیستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 339705
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار