خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/27 - 23:11
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
جدی در دیدار با سفیر هلند در تهران:

تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران و هلند باید افزایش یابد/ضرورت توسعه همکاری‌های پارلمانی

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و هلند، بر ضرورت توسعه تعاملات اقتصادی و سیاسی تاکید کرد و گفت: همکاری‌های پارلمانی میان دو کشور باید افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ژاک لوئی ورنر سفیر هلند در تهران امروز سه شنبه  با علی جدی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران_هلند و دیگر اعضا این گروه دیدار و گفت وگو کرد.



علی جدی، با اشاره به سابقه و پیشینه ارتباطات فیمابین،گفت: «روابط دیرینه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دو کشور پیشینه ممتازی را برای آینده تعاملات هموار ساخته و امید است که دو کشور ایران و هلند برای رشد بهتر مبادلات و تقویت هرچه بیشتر تعاملات فیمابین گام‌های موثری بردارند».



وی از هلند به عنوان کشوری مهم در اتحادیه اروپا نام برد و همکاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی را تامین کننده چشم انداز مناسب برای ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی میان دو کشور دانست.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری جهت افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و هلند گفت: «بسترهای مناسبی در عرصه های مختلف اقتصادی و تجاری به ویژه در بخش کشاورزی میان دو کشور وجود دارد که باید از آن در راستای ارتقاء همکاری‌ها و منافع دو ملت استفاده کرد».



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و هلند، همکاری و تعاملات گروه‌های دوستی پارلمانی را تقویت‌کننده تعاملات دولت‌ها دانست و اظهار داشت: «تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی در دوره یازدهم با هدف توسعه مناسبات پارلمانی و گسترش مناسبات در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی انجام شده است».



وی همچنین افزود: «تقویت و توسعه همکاری پارلمانی فضای جدیدی فراروی مناسبات دو کشور باز خواهد کرد و شناخت تجار و بازرگانان ایران و هلند از توانمندی‌های یکدیگر کمک شایانی به ارتقاء روابط خواهد کرد».



نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، شیوع ویروس کرونا در جامعه جهانی را مشکل مشترک همه کشورها دانست و خواستار همکاری و تبادل تجارب میان پزشکان و کادر درمانی دو کشور برای عبور از شرایط حاد کنونی شد.



در ادامه این دیدار ژاک لوئی ورنر، سفیر هلند با ابراز خرسندی از دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران _ هلند با اشاره به چشم انداز مناسب جهت افزایش مراودات اقتصادی و تجاری میان دو کشور گفت: «تحریم‌های آمریکا از جمله دلایل کاهش مراودات فیمابین بوده است و امیدواریم که با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا، مسیر رو به رشدی در روند تعاملات ایران و هلند آغاز گردد».



سفیر هلند همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری های مشترک به ویژه در بخش کشاورزی و تجاری را از جمله راهکارهای ارتقاء روابط اقتصادی فیمابین دانست و خواستار تقویت تعاملات در بخش‌های گوناگون شد.



لوئی ورنر همه گیری ویروس کرونا را درد مشترک همه دنیا دانست و از پیشنهاد همکاری ایران و هلند برای مهار این بیماری فراگیر جهانی استقبال کرد و اظهار امیدواری نمود که بهره گیری از تجربیات پزشکی دو کشور به مهار و درمان این بیماری منجر گردد.



شایان ذکر است؛ محمد صفایی دلویی، امان قلیچ شادمهر نمایندگان مردم گناباد و گنبد کاووس و همچنین خانم فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست حضور داشتند که به طرح دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود نسبت به موضوعات مطروحه پرداختند./



پایان پیام

  • کد خبر : 308301
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار