خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/04 - 17:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
علیزاده:

تعامل کاری میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سبب رفع سوءتفاهم‌ها می‌شود

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: روابط کاری بین آژانس و سازمان انرژی اتمی کشورمان مبتنی بر چارچوب ها و قوانین بین المللی است.

علی اکبر علیزاده برمی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اعزام تیم فنی توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران طی چند روز آینده، گفت: روابط کاری بین آژانس و سازمان انرژی اتمی کشورمان مبتنی بر چارچوب ها و قوانین بین المللی است.



نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس انتظار می رود آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدون دیدگاه سیاسی و با توجه به همکاری های سازنده ایران، اقدام به درج اطلاعات در گزارش هایش کند.



وی با اشاره به اینکه بهره مندی از دستاوردهای هسته ای صلح آمیز حق همه کشورها است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید تلاش کند زمینه بهره مندی از این امر را برای همه کشورها فراهم کند، ادامه داد: پایبندی به اصول، ضوابط و مقررات آژانس باید از سوی همه کشورها باشد نه اینکه صرفا اتهاماتی علیه کشورهایی مانند ایران مطرح شود و در پی آن شاهد بهانه جویی باشیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بر این اساس تیم فنی توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید تلاش کند با اطلاع رسانی درست، از بروز هر گونه ابهام جلوگیری کند.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به سفر اخیر رافائل گروسی به کشورمان و مذاکرات صورت گرفته امیدواریم شاهد حل و فصل موضوعات و سوءتفاهم های رخ داده باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 359169
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم