خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/28 - 15:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضاخواه:

تعامل آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران باید دو جانبه باشد/ تیم فنی گزارش واقعی ارائه کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد اعضای تیم جدید فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که قرار است به ایران سفر کنند باید توجیه شوند در صورتی که گزارش واقعی و کارشناسی ارائه کنند، همکاری کشورمان با این نهاد بین المللی ادامه خواهد یافت.

مجتبی رضاخواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اعزام تیم فنی توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران طی چند روز آینده، گفت: اعضای تیم جدید که قرار است به کشورمان سفر کنند باید بدانند و توجیه شوند در صورتی که گزارش واقعی و کارشناسی ارائه کنند، همکاری ایران با این نهاد بین المللی ادامه خواهد یافت.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایران به دنبال تنش زدایی است اما رویه ای که تاکنون وجود داشته بر اساس سوء استفاده و بهره برداری سیاسی بوده است که این مهم باید تغییر کند.



وی با تاکید بر اینکه بازرسان این نهاد بین المللی طی سالیان گذشته رفت و آمدهای زیادی به ایران داشته اند، ادامه داد: در زمان اجرای برجام طی گزارش های متعددی صلح آمیز بودن فعالیت برنامه هسته ای جمهوری اسلامی مورد تایید قرار گرفت.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در خصوص صحبت های رافائل گروسی مبنی بر اینکه ما باید فرایند رسیدن به توانایی‌های نظارتی و راستی‌آزمایی بیشتر را آغاز کنیم لذا امیدوارم به هیچ مشکلی برخورد نکنیم، افزود: اگر قرار است همکاری وجود داشته باشد، باید این تعامل دوطرفه باشد زیرا دیگر دوران اتخاذ چنین رویکردهایی از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سر رسیده است.



عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع قرار نیست مجددا شاهد رفتارهایی باشیم که سبب افزایش دیوار بی اعتمادی می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 359076
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم