خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/19 - 15:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
دبیرکل مجمع مجالس APA در نشست مجازی پارلمانی زنان اقتصاد خانواده محور:

تشکیل کمیته ویژه ای در APA برای ارتقاء نقش زنان در آسیا

دبیرکل مجمع مجالس گفت: کمیته ویژه ای در APA تشکیل شده که هدف اصلی آن برداشتن گام های اساسی و جدی برای ارتقاء نقش زنان در آسیا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا مجیدی دبیرکل مجمع مجالس APA ضمن تبریک به مناسبت روز جهانی زن، گفت: از هیات پارلمانی ایران به دلیل برگزاری این جلسه تشکر ویژه دارم. قطعاً این محفل برای تبادل تجربیات بسیار بااهمیت است.



وی با اشاره به چالش های دنیای امروز که همگان با آن مواجه هستند، افزود: اجماعی وجود دارد تا زمینه مشارکت زنان در زمینه های مختلف فراهم شود که چنین موضوعی از مهمترین عوامل توسعه جوامع محسوب می شود.



دبیرکل مجمع مجالس APA اظهار کرد: اگر زنان جایگاه امنی را داشته باشند و البته به حقوق خود هم دست پیدا کنند، بدون شک شاهد توسعه جوامع خواهیم بود.



وی تاکید کرد: بهره‌برداری زنان از مهارت های موجود می تواند در توسعه جهان تاثیرگذار باشد. ضمن اینکه منجر به تصمیم گیری های موثر در امور نیز خواهد شد.



مجیدی بیان کرد: باید سیاست هایی در اتحادیه بین المللی APA اتخاذ شود تا نقش و حقوق زنان تامین شود. ناگفته نماند که مشارکت زنان در عرصه های گوناگون بین المللی از اولویت های این اتحادیه به شمار می رود.



وی بیان کرد: تمامی اعضای اتحادیه APA تاکید دارند با برنامه ریزی های دقیق ، ارزش های خانواده را در جوامع توسعه دهند. کمیته ویژه ای در APA تشکیل شده که هدف اصلی آن برداشتن گام های اساسی و جدی برای ارتقای نقش زنان در آسیا است و در حقیقت این کارگروه می خواهد نقش زنان را توسعه دهد.



دبیرکل مجمع مجالس APA گفت: اعضای پارلمان ها باید بتوانند تصمیمات ملموسی را برای زنان اتخاذ نمایند، چرا که زنان نقش مهمی در توسعه اقتصادی می توانند ایفا کنند. ضمن اینکه نیمی از نیروی کار جهان زنان هستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 315809
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار