خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/03/03 - 18:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عبدالله الحلوطی در نشست فوق‌العاده کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس سازمان همکاری اسلامی:

تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس امری اجتناب‌ناپذیر است

نایب رئیس مجلس مستشاری مراکش گفت: تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس امری اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عبدالله الحلوطی در چهارمین نشست فوق‌العاده کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که عصر امروز (دوشنبه، 3 خرداد ماه) با حضور هیأت‌های پارلمانی و مجامع بین‌المللی پارلمانی 15 کشور اسلامی به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: از مجلس شورای اسلامی ایران به خاطر ابتکار عمل و مهمان‌نوازی در راستای برگزاری نشست فوق‌العاده کمیته فلسطین تقدیر و تشکر می‌کنم.



وی ادامه داد: امروزه شاهد حملات وحشیانه در قدس و هتک حرمت مسجدالاقصی هستیم اما این اقدامات موجب شده کشورهای اسلامی و عربی موضع قدرتمندانه خود در قبال این جنایات ضد بشری را قوی‌تر اعلام کند.



نایب رئیس مجلس مستشاری مغرب افزود: متأسفانه شاهد تجاوز نظامی به شهر غزه و محله شیخ جراح طی چند وقت گذشته بودیم و این در حالی است که کشور مغرب مسئله فلسطین را از جمله اولویت‌های امور کاری خود قرار داده است؛ در واقع امروزه شاهد نقض حقوق بشر در فلسطین هستیم و ضرورت دارد از مردم این سرزمین حمایت کنیم.



عبدالله الحلوطی تصریح کرد: تشکیل دولت مستقل فلسطینی با پایتخت قدس از جمله مسائلی است که پادشاهی مغرب همواره بر آن تأکید دارد.



وی گفت: باید اذعان کرد استمرار تجاوز نظامی به فلسطین منجر به افزایش کینه افکار عمومی نسبت به این رژیم جنایتکار خواهد شد.

نایب رئیس مجلس مستشاری مغرب بیان کرد: کشور مغرب با ابتکار عملی در سال 2021 کمک‌های انسان‌دوستانه دارویی و غذایی برای مردم غزه و فلسطین ارسال کرد لذا از نمایندگان پارلمان‌های کشورهای اسلامی می‌خواهیم در راستای حمایت از مردم فلسطین اقدام کنند.



عبدالله الحلوطی ادامه داد: پارلمان‌های کشورهای اسلامی باید در سازمان‌های بین المللی که عضو هستند برای کمک به فلسطین اقدام کنند.



وی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد اعزام هیأت پارلمانی به قدس شریف برای اتخاذ تصمیمات حقوقی در راستای جلوگیری از جنایات صورت گرفته امری ضروری است./




پایان پیام


  • کد خبر : 319902
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار