خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/14 - 13:58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
قدومی در هشتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی؛

ترور شهید هنیه موجب افزایش مقاومت ملت فلسطین می‌شود/ پنجاه هزار نفر توسط صهیونیست‌ها شهید شدند

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت : ترور رهبران مقاومت سبب شعله ور شدن اتحاد ملت ما و نتیجه اش مقاومت بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، آیین هشتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۱۴ مردادماه) با حضور رئیس قوه قضاییه، دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین مجلس شورای اسلامی، مقامات کشوری و لشکری و همچنین سفرای کشورهای اسلامی مقیم برگزار شد.

خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس با اشاره به اینکه حقوق بشر یک مفهوم انسانی و گسترده دارد، گفت: حقوق بشر به معنای کرامت انسانی و انسان عزتمند است.

وی با تاکید بر اینکه رژیم‌ های کودک کش همچون اسرائیل در اقلیت قرار دارند، اظهار کرد: در واقع آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان مسبب اصلی شکل گیری رژیم صهیونیستی هستند و با اقدامشان امنیت جهان را تهدید کردند؛ نباید فراموش کرد که این امر در حالیست که اکثر کشورهای دیگر جهان ناظر هستند.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس ضمن بیان اینکه شهید اسماعیل هنیه نخست‌وزیر اسبق و شخصیت سیاسی، دیپلماتیک، امام مسجد، حافظ قرآن و شخصیت فرهنگی و انسانی بود، افزود: شهید هنیه طی ۱۰ ماه گذشته با زبان گفت‌وگو و دید باز با دنیا صحبت کرد و حماس را به خوبی معرفی کرد. 

قدومی در این راستا، گفت: شهید هنیه بحث کشور آزاد فلسطینی به پایتختی قدس شریف و بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمینشان را مطرح ‌کرد اما این سوال وجود دارد که آیا اسماعیل هنیه مگر شخصیت سیاسی و انسانی نبود؟. حماس چنین شخصیت‌هایی را به دنیا تقدیم کرد اما نتیجه آن شد که بر روی خاک مستقلی همچون ایران اسلامی، اسرائیل این شخصیت بزرگ را ترور کرد.

وی بیان کرد: این مهم در حالیست که اگر چنین اتفاقی برای شخصیت دیگر رخ دهد، طی ظرف ۲۴ ساعت شورای امنیت برگزار شده و ذیل فصل هفتم ارتش بزرگ تشکیل و جنگ بزرگی آغاز می‌شود ولی چون جنایت از سوی اسرائیل ها صورت گرفته است، آمریکا آن را وتو می‌کند.

قدومی با اشاره به اینکه ما به همت ایران اسلامی و زیر سایه رهبر معظم انقلاب و با تکیه بر دو دلیل حقوق بشر اسلامی برگزار کردیم، افزود: ابتدا اینکه حقوق بشر یعنی کرامت انسان و در این راستا فرقی ندارد از چه ادیان و قومی باشید و دوم حفظ حقوق بشر؛ این امر یعنی اگر شما را ترور کردند باید مجازات شوند و نباید در قبال مجرم سکوت کرد.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس ادامه داد: باید یادآور شد رژیم صهیونیستی پنجاه هزار فلسطینی را به شهادت رسانده که شانزده هزار نفر از آنها کودک هستند. همچنین ششصد هزار کودک پدر و مادر ندارند و نه هزار نفر نتوانستند در کنکور شرکت کنند چون شهید شده‌اند. دراین میان یکصد و هشتاد هزار آواره در خان یونس مستقر هستند. امروز این سوال وجود دارد که امروز حقوق بشر و سازمان ملل کجاست؟.

وی با اشاره به ترور شهید اسماعیل هنیه و دیگر رهبران مقاومت، خاطرنشان کرد: ترور کردن رهبران ما سبب شعله ور شدن اتحاد ملت ما و نتیجه اش مقاومت بیشتر ما خواهد شد./

پایان پیام

  • کد خبر : 381637
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار