خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/20 - 15:14
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
عرب در نشست کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین؛

ترور شخصیت‌های مقاومت راهکار صهیونیست‌ها برای ترمیم حیثیت نظامی_اطلاعاتی‌ است

رئیس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین اعتقاد دارد صهیونیست ها با ترور شهید هنیه و فواد شکر تلاش کردند آبرو و حیثیت از بین رفته نظامی و اطلاعاتی خود در سطح بین الملل را ترمیم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین ظهر امروز (شنبه 20 مردادماه) با حضور علیرضا عرب رییس کارگروه، تعدادی از اعضاء و همچنین تعدادی از فعالان حوزه فلسطین برگزار شد.

علیرضا عرب در این نشست با اشاره به ابعاد راهبردی پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به ترور شهید هنیه در تهران، گفت: بدون شک اسرائیلی ها با انجام این ترور از تمامی خطوط قرمز سیاسی، نظامی و امنیتی عور کردند.

رئیس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین با اشاره به اینکه آبرو و حیثیت صهیونیست ها پس از عملیات طوفان الاقصی در بعد اطلاعاتی و نظامی دچار آسیب بزرگی شد، اظهار کرد: در واقع طی گذشت ده ماه از این عملیات، صهیونیست ها در باتلاق جنگ فرسایشی فرو رفتند و بر این اساس مشاهده می شود که این رژیم با کمبود تسلیحات، نیروی نظامی روبرو شده است.

وی در این رابطه، ادامه داد: در این میان حتی اقتصاد صهیونیست ها دچار خدشه بزرگی شده و در حوزه داخلی و بین المللی نیز درگیر مسائل مختلفی شدند.

عرب افزود: بر این اساس باید اذعان کرد میزان خشونت صهیونیست ها در رابطه با مسائل یاد شده، رابطه مستقیمی با وخیم تر شده اوضاع امنیتی، نظامی و سیاسی آنها در این جنگ فرسایشی داشته و دارد.

رئیس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین با یادآوری اینکه رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی با محدودیت جغرافیایی و ژئوپلتیک مواجه است، تصریح کرد: این مهم در حالیست که جنگ علیه صهیونیست ها چندجبهه ای و چند عرصه ای است لذا آبروی نظامی و سیاسی این رژیم به شدت دچار آسیب شده تا جایی که تصورات قبلی از قدرت نظامی صهیونیست ها را کامل از بین برده است.

وی در این زمینه، بیان کرد: بنابراین می توان مشاهده کرد که صهیونیست ها با ترور شهید هنیه در تهران و حتی ترور شهید فواد شکر در لبنان به عنوان پایتخت های جریان مقاومت، تلاش کردند به دنیا بگویند که قدرت اطلاعاتی و نظامی آنها در حال ترمیم شدن و تقویت شدن است.

عرب گفت: در این میان نباید از این موضوع غافل شد که صهیونیست های جنایتکار با چنین ترورهایی تلاش کردند به فرماندهان مقاومت و افرد ارشد این جریان بگویند که اگر اقدامی برای حمله به این رژیم انجام دهند، حتما در معرض ترور و خطر مستقیم قرار خواهند گرفت./

پایان پیام

  • کد خبر : 381887
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار