خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/19 - 15:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیدری:

ترمیم رابطه تهران و ریاض، شیطنت آمریکا و اسرائیل را عیان کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با توسعه و ترمیم روابط تهران و ریاض، کشورهای منطقه متوجه شیطنت های آمریکا و اسرائیل خواهند بود.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بیانیه مشترک ایران و عربستان و و اکنش ترامپ به بهبود روابط تهران و ریاض گفت: آمریکا و اسرائیل تلاش می کنند رابطه ایران با کشورهای منطقه به ویژه عربستان را تیره کنند، تا حدودی هم موفق شدند و مدتی هم رابطه دیپلماتیک ایران و عربستان قطع شد.



نماینده مردم قصرشیرین در مجلس بیان کرد: اکنون که رابطه ایران و عربستان ترمیم شده و  قرار است سفارت دو کشور مجدد بازگشایی شود، آمریکا و اسرائیل از هزینه های مادی و سیاسی که در منطقه کرده و بی ثمر مانده ناراحت و نگران هستند.



وی ادامه داد: ایران و عربستان به صورت جداگانه با کشورهای منطقه ارتباط دارند با این حال پس از ترمیم رابطه این دو کشور، رابطه بین کشورهای منطقه به ویژه ایران، بحرین، امارات، عربستان، یمن و سوریه نیز ترمیم می شود، آمریکا به شدت نگران وحدت منطقه ای و ترمیم روابط کشورهای حوزه خلیج فارس و غرب آسیا است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس اظهار داشت: ترامپ از این منظر اعلام می کند اگر رئیس جمهور بود اجازه بهبود روابط را نمی داد چرا که نفع پنهان آمریکا از اختلاف افکنی در منطقه آشکار شد. این مسائل برای کشورهای منطقه آموزنده است چرا که متوجه می شوند  آمریکا تا چه اندازه نگران بهبود روابط کشورهای مسلمان است. با توسعه و ترمیم روابط بین تهران و ریاض، کشورهای منطقه متوجه شیطنت های آمریکا و اسرائیل خواهند بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 359682
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم