خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/09 - 11:37
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
خانی مطرح کرد

ترفند جدید آمریکا با ادامه حضور در عراق به صورت مستشاری

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه آمریکا قصد خروج کامل از عراق و منطقه را ندارد، گفت: اصلی‌ترین مشکل عراق حضور آمریکا آمریکایی‌ها است که حاضر به ترک منافع خود در منطقه نیستند.

علی‌اصغر خانی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصمیمات اخیر اتخاذ شده برای خروج نیروهای نظامی آمریکایی از عراق تا پایان سال 2021، گفت: حضور آمریکا در خاورمیانه، اصلی ترین مشکل منطقه است چرا که آنها نه تنها امنیت برقرار نکرده بلکه تنش و چالش ایجاد می کنند.



نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه حضور یک کشور دیگر از آن سوی کره زمین در منطقه با ادعای قصد تأمین امنیت، هیچ توجیهی ندارد، عنوان کرد: قطعا اگر در منطقه منافعی نداشتند هرگز حضور پیدا نمی کردند البته از آنجایی که حضور آنها توجیه ندارد، درگیری درست می کنند و چون بدون دلیل نمی توان درگیری ایجاد کرد، گروهک هایی مثل داعش را ایجاد می کنند تا اقدامات تروریستی صورت دهند.



وی یادآور شد: البته زمانی که آمریکا در منطقه نبود، گروه های تروریستی هم نبودند و تمام کشورهای عربی علیرغم همه تفاوت هایی که داشتند در کنار هم زندگی می کردند.











علی اصغر خانی


خانی ادامه داد: آمریکا به بهانه داعش به منطقه لشکرکشی کرد و تا زمانی که در منطقه حضور داشته باشند، روی خوش را نخواهیم دید لذا دولت عراق باید به صورت قانونی آنها را بیرون کند و ملت این کشور نیز اگر می خواهند امنیت و توسعه داشته باشند باید بخواهند آمریکا خارج شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه حضور آمریکا در عراق به صورت مستشاری را نیز از ترفندهای جدید آنها دانست و افزود: پیش از انقلاب 55 هزار آمریکایی مستشار در ایران بودند اما این حضور هیچ دستاوردی برای ایران نداشت لذا چنین حضوری در عراق نه تنها اقدام مثبتی صورت نمی دهد بلکه این کشور را ناامن و بی ثبات می کند.



وی در ادامه با اشاره به مخالفت برخی گروه های عراقی برای خروج نظامی آمریکایی ها عنوان کرد: آنها گروه های عراقی را تحریک می کنند که برداشت را داشته باشند که خروج آمریکا باعث ایجاد ناامنی در این کشور می شوند اما پاسخ این است که آیا پیش از حضور آنها نیز این کشور ناامن بود و آیا گروه های مختلف اعم از سنی، شیعه، مسیحی، کرد و سایر قبایل در کنار یکدیگر زندگی نمی کردند؟



عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه احتمال دارد آمریکایی ها در ابتدای خروج خود شیطنت هایی صورت داده و از برخی کشورهای خودفروخته عربی استفاده کنند، خاطرنشان ساخت: با این حال این اتفاقات در کوتاه مدت رخ می دهد و تمام می شود اما خروج کامل آمریکایی ها در میان مدت و درازمدت قطعا به نفع ملت عراق خواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 324034
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار