خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/02 - 15:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نظری:

ترانزیت کالا بستر خوبی برای افزایش تعاملات تجاری ایران و ازبکستان است

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد توسعه همکاری های میان ایران و ازبکستان می تواند سبب ارزآوری خوبی برای دو کشور شود.

علیرضا نظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اظهارات سرپرست وزارت خارجه ازبکستان مبنی بر نگاه ویژه کشورش برای توسعه روابط با ایران، گفت: دو کشور از جمله مهمترین مناطق بر سر راه جاده ابریشم هستند که امروزه مورد توجه قدرت های نوظهور اقتصادی مانند چین قرار دارد.



نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: بر این اساس توسعه همکاری های میان ایران و ازبکستان می تواند سبب ارزآوری خوبی برای دو کشور شود.



وی با بیان اینکه ترانزیت کالا از طریق مسیر دو کشور یکی از ظرفیت های همکاری مشترک بشمار می رود، ادامه داد: ازبکستان می تواند از طریق کشورمان به آب های آزاد متصل شود که این ویژگی یکی از مهمترین نیازها برای تاشکند بشمار می رود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور باید فعالیت بیشتری داشته باشند تا بتوان توافقات دوجانبه امضاء شده را محقق کرد، افزود: به عنوان مثال عرصه گردشگری از جمله موضوعاتی است که اگر مورد توجه قرار بگیرد می تواند به افزایش رفت و آمدهای مردم دو کشور کمک شایانی کند و این امر بر اشتغالزایی و شکوفایی اقتصادی اثر مستقیم دارد.



عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این باید یادآور شد امروزه ازبکستان درصدد اجرای پروژه های مشترک و سرمایه گذاری در کشورهای منطقه است که بدون شک با وجود بسترهای سرمایه گذاری سودآور در ایران، کشورمان می تواند یکی از مقاصد خوب در این عرصه محسوب می شود.



پایان پیام

  • کد خبر : 359125
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم