خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/16 - 15:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیدری:

ترامپ برای ماندن در قدرت به تنش در منطقه دامن می زند

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: تحولات نظامی آمریکا برای ایجاد انحراف در افکار عمومی و جهانی نسبت به اوضاع داخلی آمریکا بوده تا بتوان ماندگاری ترامپ در قدرت را رقم بزنند.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به هدف آمریکا مبنی بر تجزیه کشورهای منطقه، گفت: در قرن 21 تفکیک جغرافیایی یا حذف یک کشور، انتزاع یا الحاق یک جعفرافیا به جغرافیای دیگر کاملا منتفی بوده اما از نظر سیاست های خارجی و ژئوپلیتیک بحث قابل توجهی است. در واقع تسلط بر جغرافیا صرفا فیزیکی نیست تسلط بر مسائل سیاسی، فرهنگی کشور یا وابستگی به نوعی اشتغالگری است.



نماینده مردم قصرشیرین در مجلس بیان کرد: یکی از تئوری های ثابت آمریکا تسلط بر وضعیت نظامی، سیاسی یا فرهنگی سایر کشور است تا بتواند جایگاه جغرافیایی ایجاد کند، این کار ابزاری برای فشار بر کشورها است اما حضور گسترده نیروهای آمریکایی در شرایط فعلی ناشی از تحولات داخلی کشور آمریکا ارزیابی می شود.



وی اظهار داشت: دوره ریاست جمهوری ترامپ رو به اتمام است، از این رو ایالات متحده با ماجراجویی ها برای تنش در منطقه می خواهد حضور خود را در خاوردور و میانه هموار و پر رنگ کند. حضور آمریکا با ناوگان نظامی و هوایی اقدام تازه ای نیست بلکه اقدامی تکراری و تاکتیکی است که هر چند سال یکبار با توجه به شرایط سیاسی واشنگتن تکرار می شود.



حیدری در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، بیان کرد: تحولات نظامی آمریکا برای ایجاد انحراف در افکار عمومی و جهانی نسبت به اوضاع داخلی آمریکا بوده تا بتوان ماندگاری ترامپ در قدرت را رقم بزنند، با این حال فضای اجتماعی آمریکا به ماندن ترامپ در بستر قدرت را پذیرا نبوده است.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی با بیان اینکه تاکتیک های دولت ترامپ در اواخر عمر کوتاه این دولت بیشتر جنبه روانی و تبلیغاتی دارد، تاکید کرد: بنابراین جنگ فیزیکی شکل نمی گیرد اما کشورها باید مراقبت باشند تا فریب تاکتیک های آمریکا را نخورند، هر جنگی در دنیای امروز در هر وسعت و گستره جغرافیایی شکل بگیرد پایان خطرناکی دارد شرایط جهانی امروز با گذشته متفاوت است، امروز همه کشورها ابزارهای مختلفی برای ماندن در قدرت و حفاظت از حریم جغرافیایی و مقابله با تهدیدات دارند. هر چند که آمریکا بیشتر به دنبال ماجراجویی برای انحراف اذهان عمومی و جهانی از اوضاع داخلی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 311488
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار