خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/11 - 16:52
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن با رئیس کمیسیون امنیت ملى مطرح شد؛

تداوم همکاری ایران با سازمان ملل متحد جهت کاهش آلام مردم بى‌دفاع یمن

جلال زاده در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن، گفت: ایران همواره آماده است تا در جهت کمک به توقف جنگ، آغاز مذاکرات سیاسى و کاهش آلام مردم مظلوم و بى‌دفاع یمن به همکارى‌هاى خود با سازمان ملل متحد و کشورهاى منطقه ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن ظهر امروز (سه‌شنبه 11 آبان ماه) با وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملى و سیاست خارجى مجلس شوراى اسلامى دیدار و گفتگو کرد.



جلال زاده در ابتداى این دیدار گفت: اکنون 7 سال از وقوع حران یمن مى‌گذرد و طى آن جهان هر روز شاهد قربانى شدن زنان، کودکان و افراد غیرنظامى و بى‌گناه یمنى است، نمونه‌اى از جنایت علیه بشریت است که متاسفانه همچنان در سایه سکوت و همراهى برخى قدرت‌هاى جهانى ادامه دارد.



وى در ادامه افزود: موضع رسمى جمهورى اسلامى ایران از ابتداى این بحران، تاکید بر انجام گفتگوهاى یمنى - یمنى میان تمام گروه‌ها و پرهیز از تجاوز نظامى خارجى، استوار بوده است.



رئیس کمیسیون امنیت ملى و سیاست خارجى مجلس شوراى اسلامى در بخش دیگرى از سخنان خود بر لزوم تمرکز تلاش‌هاى نماینده ویژه سازمان ملل متحد بر رفع محاصره غیرانسانى، برقرارى آتش بس و آغاز مذاکرات سیاسى در یمن تاکید کرد و افزود: تداوم اقدامات سازمان ملل متحد، نقش مؤثرى در پایان دادن به درگیرى‌ها و دستیابى به صلحى پایدار در یمن دارد.



جلال زاده در پایان این دیدار گفت: جمهورى اسلامى ایران همواره آماده است تا در جهت کمک به توقف جنگ، آغاز مذاکرات سیاسى و کاهش آلام مردم مظلوم و بى‌دفاع یمن به همکارى‌هاى خود با سازمان ملل متحد و کشورهاى منطقه ادامه دهد.



همچنین هانس گراندبرگ، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن نیز در ابتداى این دیدار با قدردانى از نقش مثبت ایران در کمک به برقرارى صلح و ثبات در منطقه و جهان گفت: تلاش‌ها و اقدامات جمهورى اسلامى ایران براى پایان دادن به درگیرى ها و دستیابى به ثبات و امنیت در یمن، مهم و قابل تقدیر است.



نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن همچنین گفت: مسئولیت‌پذیرى سایر کشورها و حمایت آن‌ها از اقدامات سازمان ملل در برقرارى صلح و ثبات در یمن، عامل مهمى در پایان دادن به این بحران است.



وى در پایان این دیدار، مذاکرات خود با مسئولان جمهورى اسلامى ایران را مثبت ارزیابى کرد و نسبت به حل بحران یمن در سایه کمک کشورهاى منطقه و تلاش هاى سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 330316
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار