خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/09 - 16:13
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
امیرعبدالهیان در دیدار با همتای ترک:

تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه جنایات جنگی است

وزیر خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای علیه جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه به آنکار رفت و با همتای ترکی خود دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه تلاش های سیاسی جمهوری اسلامی ایران پس از سفر به قطر و دیدار با مقامات این کشور، به آنکارا رفت و دقایقی پیش با هاکان فیدان همتای ترکیه ای خود دیدار و گفت‌وگو کرد.



طرفین در این دیدار ضمن تاکید بر توقف سریع تهاجم علیه مردم و غیر نظامیان غزه و محکومیت اقدامات رژیم صهیونسیتی در خصوص یافتن راهکاری برای این مسئله به گفتگو پرداختند.












امیر عبداللهیان




شایان ذکر است؛ وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های دپلماتیک خود برای کسب اجماع منطقه‌ای و جهانی و جهت توقف تهاجم علیه مردم غزه، ارسال مستمر کمک ‌های انسان‌ دوستانه به مردم مظلوم غزه و مقابله با کوچ اجباری به قطر و سپس ترکیه سفر کرده است.



امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار باهاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در آنکارا ضمن تشکر از موضع قوی اخیر رئیس جمهور ترکیه و و نیز حمایت قوی و پرشور مردم این کشور از مردم مظلوم فلسطین و اعلام مخالفت با جنایات رژیم صهیونیستی، خواستار اقدامات عاجل و مؤثر کشورهای اسلامی برای پایان دادن به جنایات جنگی و عملیات نسل کشی رژیم نژادپرست صهیونیستی علیه ملت فلسطین شد.



وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار افزود :تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم اما مقاوم و صبور غزه و محاصره تمام عیار این منطقه و استفاده از انواع سلاح های ممنوعه علیه شهروندان غزه را جنایات جنگی است و گفت سکوت و بی عملی جامعه جهانی در مقابل این همه جنایت مستمر و غیرقابل تصور جایز نیست.



وی تلاش مشترک ایران و ترکیه به همراه سایر کشورهای اسلامی برای پایان بخشیدن به این حملات و پایان محاصره و ارسال سریع کمک های انسان‌دوستانه به غزه را فوری ترین اولویت خواند و گفت: اهمیت برگزاری فوری نشست سران کشورهای اسلامی و عربی به این منظور مورد تاکید ما است.



به گزارش خانه ملت ، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه نیز در این دیدار ضمن تشریح دیدگاه‌ها و پیشنهادات کشورش، حملات جاری و محاصره علیه مردم غزه را نقص آشکار حقوق بشر دانست و افزود :ترکیه نمی‌تواند در برابر این جنایات سکوت کند.



وی تصریح کرد: ترکیه بر ضرورت آتش بس و پایان دادن هرچه سریعتر به این تراژدی انسانی تاکید دارد.



در این دیدار برخی موضوعات مورد علاقه در حوزه دوجانبه و منطقه ای نیز مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت./



پایان پیام

  • کد خبر : 370800
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار