خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/05 - 09:54
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
تارو کونو وزیر امور خارجه ژاپن در دیدار با گروه دوستی پارلمانی ایران عنوان کرد:

تحکیم و تقویت مناسبات دوستانه با جمهوری اسلامی ایران برای ژاپن از اهمیت ویژه ای برخوردار است

اسدالله عباسی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن و هیئت همراه با تارو کونو وزیر امور خارجه ژاپن دیدار و گفتگو کرد.

به خبرگزاری خانه ملت، اسدالله عباسی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن و هیئت همراه در ادامه دیدارهای خود با مقامات ژاپنی با تارو کونو وزیر امور خارجه ژاپن دیدار و گفتگو کرد.



عباسی در ابتدای این دیدار روابط دو کشور را مثبت و رو به رشد خواند و افزود: سفر مقامات عالیرتبه دو کشور از جمله سفر دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به ژاپن و سفر شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به تهران، نشاندهنده عزم و اراده دو طرف برای توسعه ارتباطات و همکاری های فیمابین است. 



وی در ادامه افزود: گروه  دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن از روند توسعه ارتباطات دو کشور در زمینه های مختلف حمایت می کند و با ارتباط مستمر با گروه دوستی پارلمانی ژاپن و ایران، اجرایی شدن توافقات فیمابین را پیگیری می کند.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن ضمن تقدیر از حمایت ژاپن از توافق برجام گفت: اقدام عملی ژاپن برای کمک به حفظ و تداوم برجام ضروری است.



عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برقراری ثبات و امنیت در منطقه با مشارکت کشورهای منطقه و بدون دخالت و فتنه انگیزی بیگانگان امکان پذیر است و در این خصوص ایران از مشارکت و همکاری ژاپن و تبادل تجربیات برای کمک به تامین امنیت استقبال می کند.



تارو کونو وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این دیدار گفت: تحکیم و تقویت مناسبات دوستانه با جمهوری اسلامی ایران برای ژاپن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.



وی افزود: بر همین اساس از توسعه و گسترش مراودات دوستانه با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف استقبال می کنیم.



وزیر خارجه ژاپن در ادامه این دیدار گفت: ژاپن همواره از توافق برجام حمایت کرده است و بر لزوم پایبندی همه طرف ها تاکید دارد. 



وی ضمن تقدیر از تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای کمک به  تامین ثبات و امنیت در خلیج فارس، از علاقمندی کشورش برای همکاری با کشورمان در این زمینه خبر داد.



وزیر خارجه ژاپن همچنین در این دیدار گفت: مذاکره و گفتگوهای سیاسی، تنها راه کمک به کاهش تنش و درگیری در نقاط مختلف جهان است. 



تارو کونو در پایان این دیدار تداوم رایزنی و مشورت مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور در مسائل مختلف را مفید و مؤثر دانست./



پایان پیام

  • کد خبر : 287161
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار