خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/27 - 17:59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
آصفری در دیدار با سفیر کره شمالی:

تحریم‌های ظالمانه آمریکا با توسعه مراودات اقتصادی و تجاری خنثی می‌شود

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران _ کره شمالی، گفت: در شرایطی که  تحریم‌های ظالمانه آمریکا به صورت مستقیم متوجه زندگی و معیشت مردم دو کشور است، ضرورت دارد تا از طریق توسعه مراودات اقتصادی، تجاری و بازرگانی،  آثار تحریم‌ها و فشارهای موجود خنثی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هانگ سونگ او، سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره در تهران با محمدحسن آصفری رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران – کره شمالی در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.



محمدحسن آصفری در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از پیشینه مراودات و اشتراکات فی‌مابین خواستار افزایش تعاملات بین تهران  و پیونک یانگ در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی شد.



وی با برشمردن موانع و مشکلات  همکاری‌ها در شرایط کرونایی افزود: همه گیری ویروس کرونا از  موانع جدی در مسیر مناسبات دو کشور بوده ولی گذر از این شرایط با  رعایت پروتکل ها ضروری و تقویت و تعمیق همکاری‌های فی‌مابین در عرصه‌های مختلف مهم است.



رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری ‌‌‌اسلامی ایران و کره شمالی توسعه مناسبات پارلمانی را عامل مهمی در گسترش همکاری‌های همه جانبه میان جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی دانست و عنوان کرد: ارتقاء سطح مناسبات فی‌مابین، بویژه ارتباطات گروه های دوستی پارلمانی به تسهیل و رفع موانع احتمالی منجر می‌شود.



وی تأکید کرد: گسترش مراودات پارلمانی در مقابله با رفتارهای یکجانبه گرایانه آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی حائز اهمیت است.



نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا سرمایه گذاری‌های مشترک در بخش‌های اقتصادی و تجاری را در  پیشبرد اهداف راهبردی دو کشور با اهمیت خواند و گفت: در شرایطی که  تحریم‌های ظالمانه آمریکا به صورت مستقیم متوجه  زندگی و معیشت مردم دو کشور است، ضرورت دارد تا از طریق توسعه مراودات اقتصادی، تجاری و بازرگانی،  آثار تحریم‌ها و فشارهای موجود خنثی گردد.



نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در همین بخش تاکید کرد: گسترش تعاملات و همکاری هاب جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی در حوزه های گوناگون مورد حمایت گروه های دوستی پارلمانی ایران و کره شمالی است.



در ادامه این دیدار هانگ سونگ او، سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره در تهران نیز گفت: دو کشور همواره از روابط خوب و دوستانه‌ای در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی  برخوردار  هستند.



وی با اشاره به اشتراکات نظر  و علاقمندی های مشترک دو کشور  افزود: توجه ویژه و اهتمام راهبردی پیونگ یانگ بر تقویت همکاری‌ها و توسعه مراوادت با جمهوری اسلامی ایران استوار است.



هانگ سونگ او تصریح کرد: با توجه به تحولات بین المللی، منطقه ای و فراگیری ویروس کرونا تبادل نظر و رایزنی مستمر میان مقامات سیاسی، پارلمانی و اقتصادی دو کشور بیش از پیش حائز اهمیت خواهد بود.



سفیر کره شمالی در تهران در پایان این دیدار، تعامل و همکاری‌ها بین گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور را عاملی مهم در تقویت مناسبات فی‌مابین دانست./



پایان پیام

  • کد خبر : 331576
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار