خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/10 - 18:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عموئی در دیدار با سفیر جمهوری کوبا در ایران:

تحرک‌هایی برای افزایش روابط ایران و کوبا دیده می‌شود

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کوبا با اشاره به سابقه خوب روابط ایران و کوبا، بیان کرد: تحرک‌هایی برای افزایش روابط ایران و کوبا دیده می‌شود اما موانعی نیز وجود دارد که باید برطرف شوند، مجلس شورای اسلامی برای رفع این موانع آمادگی دارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، آلبرتو گونزالس کاسالس سفیر جمهوری کوبا در ایران امروز دوشنبه (10 مهرماه 1402) با ابوالفضل عموئی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کوبا دیدار و گفت‌وگو کرد.



ابوالفضل عموئی در این دیدار ضمن اشاره به سابقه خوب روابط ایران و کوبا، اظهار داشت: تحرک‌هایی برای افزایش روابط ایران و کوبا دیده می‌شود اما موانعی نیز وجود دارد که باید برطرف شوند، مجلس شورای اسلامی برای رفع این موانع آمادگی دارد.



رئیس گروه دوستی ایران و کوبا ضمن تاکید بر نزدیکی رویکرد سیاسی ایران و کوبا در عرصه بین‌الملل، بیان کرد: توازن‌بخشی به تجارت ایران و کوبا لازم است.



وی افزود: طراحان تحریم علیه ملت ایران و کوبا به دنبال این هستند تا مخالفان خود را در عرصه بین‌المللی تحت فشار قرار دهند که در مقابل این توطئه باید کشورهای تحت تحریم با اتحاد، اقدامات لازم را انجام دهند.



عموئی ادامه داد: در شرایط کنونی جهان توسعه روابط ایران و کوبا صرفا مربوط به این دو کشور نیست بلکه نتایج آن تاثیرات کلان‌تری برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه در جهان دارد.



آلبرتو گونزالس کاسالس سفیر جمهوری کوبا در ایران نیز در این دیدار گفت: ایران برای ما کشوری مهم است و باید روابط دو کشور به خصوص در زمینه ارتباطات پارلمانی را بیش از پیش گسترش دهیم.



در این دیدار طرفین بر به کارگیری همه ظرفیت ها برای توسعه روابط دو کشور تاکید کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 369223
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار