خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/24 - 16:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
قادری با اشاره به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس:

تجاوزگران به یمن نمی‌توانند ایران را عامل بی‌ثباتی منطقه بدانند

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: کشورهای تجاوزگر عضو شورای همکاری خلیج فارس نمی توانند ایران را عامل بی ثباتی منطقه بدانند.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به بیانیه پایانی اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در خصوص ایران، گفت: متاسفانه برخی از کشورهای عضو این شورا به عنوان تجاوزگر به یمن بشمار می روند از این رو نمی توانند هیچ کشوری را عامل بی ثباتی منطقه معرفی کنند.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع کشورهایی مانند عربستان و بحرین که عضو این شورا هستند مطابق منشور سازمان ملل متحد رفتار نکرده و نسبت به یمن، اصول حسن همسایگی را زیر پا گذاشته اند.



وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی کشورهای عربی تحت تاثیر لابی صیهونیستی هستند، ادامه داد: به عبارتی این کشورها می خواهند با اجرای سیاست های ایالات متحده، کاخ سفید را در کنار خودشان نگه دارند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مسائل هسته ای جمهوری اسلامی مطابق پروتکل های آژانس بین المللی انرژی اتمی است، افزود: بر این اساس باید اذعان کرد درخواست مشارکت کشورهای عضو شورای همکاری برای حضور در هر مذاکراتی درباره ایران به عنوان دخالت در امور داخلی کشورمان محسوب می شود.



عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم کشورهای عضو این شورا دست از اقدامات تنش آفرین بردارند و به سمت ایجاد همگرایی منطقه ای قدم بردارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 333764
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار