خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/29 - 11:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات بلینکن:

تبادل زندانی نباید به ابزاری برای افزایش فشار سیاسی علیه ایران تبدیل شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی ها معمولا از مواردی مانند آزادسازی زندانیان برای فشارهای سیاسی استفاده می کنند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و همچنین رابرت مالی نماینده ویژه این کشور در امور ایران درباره موضوع زندانیان، گفت: همواره در حاشیه مذاکرات رسمی، گفتگوهای غیرمستقیمی در جریان بوده لذا به طور طبیعی ممکن است بخشی مربوط به زندانیان طرفین باشد.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوءاستفاده ایالات متحده از مولفه حقوق بشر در امور بین المللی، اظهار کرد: بر این اساس آمریکایی ها معمولا از مواردی مانند زندانیان برای فشارهای سیاسی استفاده می کنند.



وی ادامه داد: هر چند باید یادآور شد تبادل زندانی میان دو کشور امر کامل طبیعی و جاری بوده و حتی میان دیگر کشورها نیز این بحث مرسوم است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در خصوص اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه زندانیان دوتابعیتی در ایران بدون رعایت عدالت دستگیر شده اند، افزود: استانداردها را چه کسانی تعریف می کند؟ آنهایی که بمب اتم دارند و مردم کشورهای منطقه را بدون هیچ دلیلی به خون و خاک کشیده اند؟.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقامات آمریکایی به خوبی می دانند افرادی که مدنظرشان است به دلایل امنیتی و حتی جاسوسی دستگیر شده اند./



پایان پیام

  • کد خبر : 347650
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار