خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/22 - 13:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
پزشکیان در دیدار با سفیر صربستان در تهران:

تبادل تجربیات میان پارلمان های ایران و صربستان در دوره جدید تداوم یابد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان بر تداوم تبادل تجربیات میان پارلمان های ایران و صربستان در دوره جدید همکاری ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دراگان تودوروویچ سفیر صربستان در تهران ظهر امروز دوشنبه (22 دی ماه) با مسعود پزشکیان رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و صربستان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.



پزشکیان در ابتدای این دیدار روابط جمهوری اسلامی ایران و صربستان، رابطه ا­ی دوستانه و مبتنی بر منافع مشترک دانست که در سال های اخیر از رشد خوبی برخوردار بوده است.



رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و صربستان در ادامه با اشاره به روند رو به رشد روابط پارلمانی دو کشور گفت: در چند سال اخیر روابط پارلمانی دو کشور به موازات همکاری­‌ها در بخش­‌های دیگر شاهد روند صعودی است و امیدواریم در دوره پیش رو نیز تبادل تجربیات میان دو پارلمان تداوم یابد.



پزشکیان در پایان با اشاره به اهمیت توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و صربستان گفت: امیدواریم با تحولات اخیر در دنیا و پایان همه­‌گیری ویروس کرونا، همکاری­های دو کشور در زمینه‌های تجاری با سرعت بیشتری به نفع دو ملت توسعه یابد.



نقش موثر گروه های دوستی پارلمانی در تسریع همکاری های دو کشور



دراگان تودوروویچ سفیر صربستان در تهران با تبریک ریاست پزشکیان بر گروه دوستی پارلمانی دو کشور گفت: پارلمان صربستان از توسعه همکاری­های پارلمانی با مجلس شورای اسلامی استقبال می­کند.



وی گفت: گفتگوی نمایندگان گروه­های دوستی پارلمانی دو طرف می­تواند تاثیر بسزایی در تسهیل و تسریع همکاری­ها در سایر بخش­ها داشته باشد.



سفیر صربستان در تهران افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی به جز کرونا برای توسعه همکاری­های دو کشور وجود ندارد که امیدواریم با پایان همه­گیری روابط فیمابین تقویت شود.



وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت و پارلمان صربستان علاقمند به توسعه روابط دو طرف در حوزه ­های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری هستند و با توجه به اراده طرفین ارتقاء همکاری­ها در این موارد دور از دسترس نیست./



پایان پیام

  • کد خبر : 311902
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار