خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/05 - 09:58
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار رئیس و اعضای گروه های دوستی پارلمانی ایران و ژاپن عنوان شد:

تاکید گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و ژاپن بر تداوم حمایت از برجام و کاهش تنش در منطقه

اسدالله عباسی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن با فومیو کیشیدا رئیس گروه دوستی پارلمانی ژاپن و ایران در محل حزب لیبرال دموکرات ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اسدالله عباسی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن که در رأس هیأتی از اعضای این گروه دوستی پارلمانی به توکیو سفر کرده است، با فومیو کیشیدا رئیس گروه دوستی پارلمانی ژاپن و ایران در محل حزب لیبرال دموکرات ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد. 



دکتر عباسی  در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مناسبات دوستانه دو کشور، گفت: امسال نودمین سال برقراری روابط دیپلماتیک و رسمی دو کشور است و گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن، از توسعه و تقویت همکاری‌های دو کشور در بخش های مختلف به ویژه در حوزه پارلمانی حمایت می کند.  



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین با تقدیر از تلاش های فومیو کیشیدا رئیس گروه دوستی پارلمانی ژاپن - جمهوری اسلامی ایران که پیش از این در سمت وزیر خارجه ژاپن کوششهای فراوانی در جهت گسترش ارتباطات دوستانه فیمابین به انجام رسانده بود، گفت: اکنون و در سمت جدید بعنوان رئیس گروه دوستی پارلمانی، فرصت مناسبی است تا گروه های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور، روند توافقات فیمابین بویژه در زمینه‌های اقتصادی و صنعتی میان مقامات عالی پارلمانی و سیاسی دو کشور را پیگیری کنند و  زمینه های اجرایی شدن هر چه سریعتر آنها را فراهم کنند.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در ادامه سفر دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به ژاپن در بهمن ماه سال گذشته و همچنین سفر آبه شینزو نخست وزیر ژاپن به تهران در تیرماه سال جاری را نقطه عطفی در مناسبات دو کشور دانست و افزود: توسعه همکاری های فیمابین در عرصه های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی نه تنها به نفع مردم دو کشور است بلکه به تامین ثبات و امنیت در منطقه کمک می کند.



عباسی در بخش دیگری از سخنان خود دخالت بیگانگان را عامل نا امنی و بی ثباتی در نقاط مختلف جهان خواند و افزود: کشورهای منطقه بدون دخالت و تنش آفرینی قدرتهای خارج از منطقه براحتی می توانند ثبات و امنیت را در منطقه برقرار کنند.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن همچنین مواضع دولت و مجلس ژاپن در حمایت از برجام را مثبت و سازنده توصیف کرد و گفت: برداشتن گام های عملی در این زمینه از سوی ژاپن برای کمک به حل مسئله مورد انتظار ماست. 



وی در پایان این دیدار  از ارسال کمکهای انساندوستانه دولت و مردم ژاپن به قربانیان بلایای طبیعی در کشورمان قدردانی کرد.  



فومیو کیشیدا رئیس گروه دوستی پارلمانی ژاپن و جمهوری اسلامی ایران نیز در همین دیدار با ابراز خرسندی از سفر هیات پارلمانی کشورمان به ژاپن گفت: سفرهای اخیر مقامات ژاپنی به تهران ، عزم و اراده و علاقه مقامات و مسئولان عالیرتبه ژاپن برای بسط و توسعه مناسبات سیاسی اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران را نشان می دهد.



وی افزود:‌ گسترش همکاری‌های پارلمانی نقش مهمی در توسعه روابط دو کشور دارد و گروه دوستی پارلمانی ژاپن و ایران ، تمام تلاش خود را در جهت گسترش روابط پارلمانی به کار می گیرد.



کیشیدا با اشاره به سفر اخیر نخست‌وزیر ژاپن به تهران گفت: سفر مقامات عالیرتبه دو کشور، شرایط را برای فعالیت بیشتر و تاثیر گذار گروه های دوستی پارلمانی در مجالس ژاپن و ایران مهیا می کند و ما از تداوم اینگونه رایزنی ها و مذاکرات حمایت می کنیم.



 رئیس گروه دوستی پارلمانی ژاپن و جمهوری اسلامی ایران در این دیدار بر لزوم پایبندی همه طرفها به توافق برجام تاکید کرد و افزود: برجام ضامن ثبات و امنیت در منطقه است.



 لازم به ذکر است در این دیدار شهاب نادری نماینده مردم پاوه و اورامانات، رضا کریمی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین و محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه و از اعضاء گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن با بیان نکاتی، بر لزوم تحکیم و تقویت ارتباطات فیمابین تأکید کردند./



پایان پیام 



 

  • کد خبر : 287162
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار