خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/09 - 16:23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار فراکسیون زنان مجلس با نایب رئیس پارلمان فنلاند مطرح شد

تاکید بر گسترش روابط تجاری ایران و فنلاند

پروانه مافی در راس هیئتی از فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به هلسینکی پایتخت فنلاند سفر کرده است با پائولا ریسیکو نایب رئیس پارلمان فنلاند دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پروانه مافی در ابتدای  در این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی روابط دیپلماتیک میان دو کشور، مناسبات ایران و فنلاند را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سفر مقامات دو کشور در سطوح مختلف میان تهران _ هلسینکی نشان از عمق روابط دوجانبه میان آنهاست.



رئیس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی توسعه مناسبات در عرصه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی فیمابین را ضروری دانست و بر لزوم گسترش تبادلات  تجاری و بازرگانی  میان دو کشور تاکید کرد.



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تبریک برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر در فنلاند گفت: دیپلماسی پارلمانی در گسترش مناسبات میان کشورها حائز اهمیت است و به تسهیل  مناسبات در بخش های دیگر کمک خواهد کرد.



مافی در بخش دیگری با انتقاد از بد عهدی ها و اقدامات یکجانبه گرایانه آمریکا علیه ملت ایران گفت: صلح و ثبات در دنیا در گروی حاکمیت قانون و احترام به قوانین بین المللی و همچنین پیش شرط پذیرش دولت ها در افکارعمومی ملت ها در جهان است.



پائولا ریسیکو، نایب رئیس پارلمان فنلاند در ادامه این دیدار با اشاره به اهمیت روابط پارلمانی، نقش گروه های دوستی پارلمانی دو کشور را مهم دانست، بر توسعه و تداوم روابط پارلمانی میان ایران و فنلاند تاکید کرد.











یدار فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با نایب رئیس پارلمان فنلاند




نایب رئیس پارلمان فنلاند افزایش حضور زنان در انتخابات پارلمانی اخیر فنلاند را بی سابقه خواند و گفت: در انتخابات اخیر پارلمان فنلاند که در ماه گذشته  (فروردین) برگزار شد، ۴۷ درصد از اعضای پارلمان جدید فنلاند را زنان تشکیل می دهند.



پائولا ریسیکو ضمن اشاره به تهدیدات امنیتی در شرایط جهان امروز، مسائل امنیتی، مسائل اقلیمی، حقوق بشر و حاکمیت قانون را از اولویت های فنلاند در ریاست دوره ای اتحادیه اروپا دانست.



نائب رئیس پارلمان فنلاند در پایان با اشاره به استفاده بهینه از ظرفیت های اقتصادی و صنعتی در فنلاند و ایران، به تلاش برای افزایش همکاریها در گسترش تعاملات تجاری، آموزشی و جامعه مدنی فیمابین تاکید کرد.



شایان  ذکر است در این دیدار طیبه سیاوشی، هاجر چنارانی و حمیده زرآبادی   نمایندگان مردم تهران ، نیشابور و قزوین در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون زنان به بحث پیرامون نقض حاکمیت قانون در عرصه بین الملل پرداختند و بر توسعه و گسترش مراودات در بخشهای گوناگون سیاسی ، اقتصادی  و ارتباطات پارلمانی میان دو کشور تأکید کردند.



پایان پیام/

  • کد خبر : 281504
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار