خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/07 - 11:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
دیدار سفیر اکوادور در تهران با امیرعبداللهیان

تاکید بر مواضع مشترک دو کشور در مجامع بین المللی

سفیر اکوادور در تهران با دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیر کل امور بین الملل دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، الخاندرو اورتگا آلمیدا سفیر جمهوری اکوادور در تهران امروز (چهارشنبه 6 آبان) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیر کل امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.



 امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به بر مناسبات خوب و دوستانه فیمابین گفت جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری با اکوادور اهمیت قائل است ظرفیت‌های همکاری بین دو کشور در زمینه های مختلف وجود دارد و پارلمان از تعمیق و تقویت روابط دوجانبه استقبال می‌نماید.



دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیر کل بین الملل شرایط در خاورمیانه و آمریکای لاتین را حساس و تا حدودی شبیه به هم خواند و با اشاره به اقدامات مداخله جویانه آمریکا  افزود دو کشور می‌توانند شاهد شکل گیری فصل نوینی از همکاری ها باشند.



 امیرعبداللهیان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران اکوادور را یکی از کشورهای دوست خود در منطقه آمریکای لاتین می داند که با وجود دوری جغرافیایی دیدگاه‌های مشترک و نزدیکی با ایران دارد.



 وی از تبادل هیئت‌های پارلمانی دو کشور در سطوح مختلف استقبال کرد.



الحاندرو اورتگا آلمیدا سفیر اکوادور در تهران ضمن اشاره به ارتباط مثبت فیمابین و دارا بودن مواضع مشترک در مجامع بین المللی بر روابط فعال دو کشور تاکید کرد.



 سفیر اکوادور ضمن حمایت از انقلاب اسلامی ایران ، ناآرامی های اخیر در کشورش (اکوادور) را که در پی افزایش قیمت بنزین رخ داد تشریح کرد و مداخلات خارجی در اکوادور را برنامه ریزی شده و نگران کننده خواند.



 الخاندرو اورتگا آلمیدا با اشاره به موانع موجود بر تقویت روابط پارلمانی دو کشور تاکید کرد و افزود ایران و اکوادور دیدگاه های مشابهی در زمینه احترام به استقلال و حاکمیت کشورها دارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 291844
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار