خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/25 - 10:21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
در نشست کارگروه بهداشت، درمان، امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین مطرح شد؛

تاکید بر ضرورت رفح محاصره غزه و انتقال دارو و تجهیزات پزشکی/ بیش از 95 هزار مجروح نیازمند امدادرسانی هستند

رییس کارگروه بهداشت، درمان، امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین گفت: هم اکنون کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی در غزه وجود دارد و کمک های بشردوستانه نیز به دست مردم غزه نمی رسد لذا باید محاصره این باریکه برچیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست کارگروه بهداشت، درمان، امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین صبح امروز (یکشنبه 25 شهریورماه) با حضور داوودآبادی رییس کارگروه، جمعی از اعضاء و همچنین تعدادی از فعالان حوزه سلامت به میزبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

علی اکبر داوودآبادی در این نشست با تاکید بر اینکه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه هر روز تصاویر جدیدتری را خلق می کند که دنیا را متحیر کرده است، گفت: بر این اساس حدود دوازدهم ماه از عملیات طوفان الاقصی می گذرد و جنایات صهیونیست ها موجب شده بیش چهل و یک هزار نفر از مردم بی گناه و مظلوم فلسطین شهید شوند و جان خود را از دست بدهند.

وی در این زمینه، اظهار کرد: این مهم در حالیست که اجساد بی جان بسیاری دیگر در زیر آوارها گرفتار شده و امدادگران امکان دسترسی به آنها را ندارند که این امر یک فاجعه بزرگ دیگر محسوب می شود.

رییس کارگروه بهداشت، درمان، امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین ادامه داد: در این میان بیش از نود و پنج هزار نفر دیگر نیز مجروح و زخمی شده اند که شرایط خوبی ندارند و امکانات مناسب درمانی نیز برای مداوا کردنشان وجود ندارد.

داوودآبادی با اشاره به اینکه اکثر بیمارستان ها و مراکز درمانی در غزه به دلیل حملات وحشیانه صهیونیست ها دیگر قابل استفاده نیستند و این امر موجب شده مجروحان شرایط وخیم درمانی را تجربه کنند، افزود: در واقع وضعیت انسانی و بهداشتی در غزه فاجعه بار است؛ کادردرمان نیز به دلیل حملات هوایی صهیونیست ها در امان نیستند و در این راستا افراد زیادی شهید یا مجروح شده اند.

وی ضمن یادآوری اینکه بیش از ده هزار فلسطینی درپی این حملات مفقود شده اند که آمار قابل توجه و دردناکی تلقی می شود، تصریح کرد: متاسفانه صهیونیست ها به اردوگاه ها حمله می کند و مستقیما چادرهای اسکان را مورد هدف قرار می دهد.رییس کارگروه بهداشت، درمان، امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین با انتقاد از انسداد مرزها و گذرگاه های مرزی با غزه، بیان کرد: متاسفانه هم اکنون کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد و کمک های بشردوستانه نیز به دست مردم غزه نمی رسد.

داوودآبادی با تاکید بر اینکه مجامع بین المللی باید سکوت خود در مقابل جنایات صهیونیست ها را بشکنند، گفت: بر این اساس باید محاصره غزه برچیده شود تا کمک های اولیه خصوصا در حوزه بهداشت و درمان سریعا به منطقه منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالان بین المللی حوزه درمان و همچنین سازمان های مردم نهاد می توانند نقش پررنگی در ایجاد هم افزایی در عرصه بین المللی داشته باشند چراکه اکنون عدالتخواهان نسبت به نسل کشی در غزه و جنایات صهیونیست ها آگاه تر شده اند و این امر فرصت خوبی برای افزایش فشار جهانی بر این رژیم منحوس و توقف تجاوز به غزه است./

پایان پیام

  • کد خبر : 383309
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار