خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/30 - 13:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عزیزی در دیدار با رئیس مجلس شورای ملی نیکاراگوئه مطرح کرد؛

تاکید بر تبادل و تقویت روابط در بخش‌های بهداشتی، بازرگانی، تجاری و امنیتی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار رئیس مجلس شورای ملی نیکاراگوئه با بیان اینکه ویژگی‌‎های مشترک، مبنای اساسی شکوفایی و رشد در بخش‌های مختلف از جمله بخش بهداشت، بازرگانی، مبادلات تجاری و امنیتی است، گفت: تلاش ما بر این است که با برگزاری این نوع جلسات بسترهای لازم را برای تبادل و تقویت روابط ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ابراهیم عزیزی  نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان سفر هیأت پارلمانی ایران به کشور نیکاراگوئه با گوستاوو پوراس رئیس مجلس شورای ملی این کشور دیدار کرد.



عزیزی این دیدار را که روز پنجشنبه در ساختمان «پرسبیترو توماس رویز» برگزار شد، برای تبادلات دو ملت مثمر ثمر و مهم ارزیابی کرد.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: پیش از سفر به نیکاراگوئه جهت مشارکت در مراسم سالگرد انقلاب ساندینیستی، جلساتی پیش بینی کرده بودیم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، ملاقات بسیار پربار با رئیس مجلس شورای ملی این کشور بود.



 











دیدار ابراهیم عزیزی با گوستاوو پوراس رئیس مجلس شورای ملی نیکاراگوئه


 



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نقاط و ویژگی‌های مشترک، مبنای اساسی شکوفایی و رشد در بخش‌های مختلف ازجمله بخش بهداشت، بازرگانی، مبادلات تجاری و امنیتی است و تلاش ما بر این است که با برگزاری این نوع جلسات بسترهای لازم را برای تبادل و تقویت روابط ایجاد کنیم.



وی در پایان بار دیگر چهل و چهارمین سالگرد انقلاب را به مردم و دولت نیکاراگوئه تبریک گفت و تشکر و قدردانی خود را از رئیس جمهور دانیل اورتگا، مردم و پارلمان نیکاراگوئه ابراز کرد.



 











دیدار ابراهیم عزیزی با گوستاوو پوراس رئیس مجلس شورای ملی نیکاراگوئه


 



بنابراین گزارش، همچنین رئیس مجلس شورای ملی نیکاراگوئه در این دیدار، گفت: میان ایران و نیکاراگوئه ویژگی‌ها و نقاط مشترک بسیاری وجود دارد، به عنوان مثال عمده نقاط مشترک از دیدگاه سیاسی است و چشم‌اندازی که برای ما مهم است، دیدگاه مشترک در مبارزه با امپریالیسم است.



وی در پایان با اشاره به سفر ماه گذشته رئیس‌جمهور کشورمان به نیکاراگوئه، رویکرد وی درباره اهمیت پارلمان را یادآور شد و گفت: پارلمان‌ها نشان دهنده اراده دو ملت هستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 365354
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار