خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/01 - 18:07
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
متفکر آزاد در دیدار با سفیر جدید ژاپن در تهران مطرح کرد

تاکید بر ارتقاء سطح همکاری های تهران - توکیو

سفیر جدید ژاپن در دیدار با عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نسبت به توسعه ارتباطات و همکاری­های دو کشور در پرتو تلاش مسئولان سیاسی و پارلمانی ایران و ژاپن، ابراز امیدواری کرد.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت کازوتوشی آیکاوا، سفیر جدید ژاپن در تهران روز چهارشنبه (اول بهمن ماه) با روح اله متفکرآزاد، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – ژاپن دیدار و گفتگو کرد.



دکتر متفکرآزاد در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه ارتباطات دو کشور گفت: قدمت روابط دوستانه و اشتراکات موجود میان جمهوری اسلامی ایران و ژاپن، بر ضرورت تحکیم و تقویت هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در عرصه های مختلف می افزاید.



وی در همین راستا تصریح کرد: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از روند گسترش ارتباطات و همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف، آمادگی خود را جهت کمک به رفع موانع موجود در مسیر توسعه همکاری ها اعلام می کند.



عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بهره گیری از توانمندی های فراوان دو کشور در عرصه های مختلف، می تواند به افزایش تبادلات اقتصادی و تجاری فیمابین کمک شایانی نماید.



نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار تاکید کرد: نقش سفرای دو کشور در تسهیل و ارتقاء سطح همکاری های تهران - توکیو اهمیت بسزایی دارد و امیدواریم تا در آینده نزدیک شاهد به ثمر نشستن این تلاشها در روابط دو کشور باشیم.



کازوتوشی آیکاوا، سفیر ژاپن در تهران نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت توسعه مناسبات دوستانه دو کشور گفت: توسعه همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی مورد توجه و علاقمندی دولت و مردم ژاپن می باشد.



وی در ادامه افزود: گروه دوستی پارلمانی در مجالس ژاپن و ایران، نقش مهمی در گسترش روابط و شناسایی عرصه های جدید همکاری بین دو کشور ایفاء می کنند.     



سفیر ژاپن در پایان این دیدار، نسبت به گسترش ارتباطات و همکاری­های دو کشور در پرتو تلاش مسئولان سیاسی و پارلمانی ایران و ژاپن، ابراز امیدواری کرد.



لازم به ذکر است در این دیدار علی کریمی فیروزجایی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم بابل و عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - ژاپن نیز حضور داشت و در خصوص راه­های توسعه همکاریهای فیمابین دو کشور به بیان نقطه نظرات خود پرداخت./



پایان پیام.

  • کد خبر : 312551
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار