خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/22 - 11:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده:

بیانیه ریاض و منامه درباره مساله هسته‌ای و موشکی ایران بر خلاف مولفه حسن همجواری است

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد بیانیه عربستان و بحرین درباره مساله هسته‌ای و موشکی ایران دخالت در امور داخلی کشورمان محسوب می شود.

یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به بیانیه عربستان و بحرین درباره مساله هسته‌ای و موشکی ایران، گفت: برقراری امنیت و ثبات منطقه‌ای نیازمند همگرایی و هم افزایی میان دولت ها و ملت ها است لذا این کشورها با چنین اقداماتی بر خلاف روند صلح و ثبات قدم برداشته اند.



نماینده مردم سلماس در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مولفه حسن همجواری در سیاست خارجی یکی از موضوعات مهمی است که ریاض و منامه در بیانه اخیرشان به آن توجه نکرده اند، تصریح کرد: در واقع دور نگاه داشتن منطقه از تمام فعالیت‌ها و آنچه مداخله‌های بی‌ثبات‌کننده نامیده می شود در گرو خروج قدرت های فرامنطقه ای و همپیمان آمریکایی این کشورها است، نه دشمنی با جمهوری اسلامی و صدور بیانیه های بدون پشتوانه سیاسی که صرفا سبب افزایش اختلافات می شود.



وی ادامه داد: همچنین طرح موضوع رسیدگی به مسئله موشکی ایران نیز به نوعی دخالت در امور داخلی کشورمان محسوب می شود زیرا تقویت عرصه دفاعی هر کشور بر اساس مفاد منشور سازمان ملل حق قانونی است که نمی توان آن را از کشورها گرفت.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد ریاض و منامه باید دست از قرائت دیکته رژیم صهیونیستی و ایالات متحده بردارند و استقلال سیاسی خود در عرصه بین الملل را نشان دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 333457
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار