خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/08 - 15:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیدری:

بیانیه برجامی فرانسه در راستای انحراف افکار عمومی دنیا است/ اروپایی‌ها سیاسی‌کاری نکنند

نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: بیانیه برجامی وزارت خارجه فرانسه صرفا اقدامی سیاسی بوده و در راستای منحرف کردن افکار عمومی دنیا است.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به صدور بیانیه‌ وزارت خارجه فرانسه مبنی بر اینکه گام‌های اخیر ایران، تلاش‌های اروپا برای بازگشت به توافق هسته‌ای را به خطر انداخته و قویاً اتهامات ایران مبنی بر پایبند نبودن اروپا به توافق هسته‌ای را رد می‌کنند، گفت: اگر اروپایی ها به تعهداتشان عمل کرده بودند، قوه مقننه طرح راهبردی در این راستا تدوین و تصویب نمی کرد.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین باید یادآور شد کشورهای اروپایی پرونده برجامی ایران اسلامی را به شورای امنیت ارائه کردند و با وتو چین و روسیه این دسیسه خنثی شد.



وی با تاکید بر اینکه ایران همواره به برجام متعهد بوده و همه مفاد آن را اجرایی کرده است، ادامه داد: کشورهای برجامی نیز باید تحریم ها را از بین می بردند اما اکنون مشاهده می شود که تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال شده و غربی ها نیز هیچ واکنشی ندارند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بیانیه برجامی وزارت خارجه فرانسه صرفا اقدام سیاسی بوده و در راستای منحرف کردن افکار عمومی دنیا است، افزود: کشورهای اروپایی برای نجات برجام نیازی به تشکیل جلسه ندارند بلکه تعهداتشان به صورت شفاف مشخص است و باید صرفا اقدام کنند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین باید یادآور شد وقتی که آمریکایی ها از برجام خارج شدند، اروپایی ها هیچ واکنشی نداشتند و حتی تلاشی هم برای بازگشت این کشور به توافقنامه نکردند که بیانگر هم راستایی سیاست های اروپا و آمریکا در مواجهه با کشورمان است./



پایان پیام

  • کد خبر : 310944
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار