خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/17 - 14:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو کمیسیون امنیت:

بهانه جویی غربی ها منجر به فاصله گرفتن ایران از میزمذاکرات می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: اگر غرب به بهانه جویی های خود ادامه دهد و اما و اگرهای جدیدی ایجاد کند حتماً جمهوری اسلامی ایران از میز مذاکره فاصله می گیرد.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در خصوص صحبت های اخیر مقامات اروپایی در حاشیه نشست اخیر آژانس اظهار داشت: غرب در عمل نگران پیشرفت جمهوری اسلامی است و اینگونه موضع گیری ها برای ما جدید نیست و هر زمان که کشورمان در مسیر حل پرونده های ادعایی با آژانس حرکت می کند آنها بهانه  جدیدی را مطرح می کنند  تا مانع دستیابی به توافق شوند.



وی افرود: حرکت ایران در توسعه همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان دهنده حسن نیست مقامات کشورمان است اما صبر استراتژیک ما نیز حدی دارد.



عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: اگر غرب به بهانه جویی های خود ادامه دهد و اما و اگرهای جدیدی ایجاد کند حتماً جمهوری اسلامی ایران از میز مذاکره فاصله می گیرد و چه بسا اتاق مذاکرات را نیز ترک کند.



مالکی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولین و دانشمندان صنعت هسته ای کشور اظهار داشت: رابطه ما با آژانس بین المللی انرژی هسته ای بر اساس منافع ملی کشور بوده است و همواره واقعیت های را به طور شفاف به آنها منتقل کردیم اما آژانس تحت فشار عوامل بین المللی عمل کرده است.



وی افزود:آژانس تحت فشار برخی قدرت ها انگیزه های سیاسی را به رفتار فنی خود اضافه کرده است اما آنچه که برای ما اصل است قواعد بین المللی و حدود شرعی ای است که رهبری نظام مشخص کرده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد:بر اساس منافع ملی ما حرکت خواهیم کرد و اعتنایی به آنها نداریم و قانون راهبردی برای لغو تحریم ها نیز مسیر را برای ما مسئولین ما روشن کرده است و تاکیدات رهبری مبنی بر اینکه مصوبه مجلس، قانونی خوب و به نفع کشور و صنعت هسته‌ای است که باید به آن عمل شود به این معنی است که مسیر ادامه همکاری های ما با آژانس بین المللی انرژی هسته ای باید بر روی خطوط ترسیمی این قانون طی شود./



انتهای پیام

  • کد خبر : 362921
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار