خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/31 - 20:05
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
حسن پور در دیدار با سفیر ارمنستان:

بستر مناسب برای توسعه مراودات بین ایران و ارمنستان وجود دارد/ استان کرمان زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی را دارد

نماینده مردم استان کرمان تعاملات اقتصادی و تجاری بین ایران و ارمنستان را در شرایط کنونی رو به کاهش ارزیابی کرد و گفت:حضور بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی دو کشور, لزوم دیدارهای تجار و بازرگانان دو کشور در روند پیشبرد تعاملات ضروری و حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  آرسن آواکیان سفیر ارمنستان در تهران  امروز (چهارشنبه ۳۱ فروردین ماه) با شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



حسن پور بیگلری در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی میان دو ملت گفت: دیرینگی روابط پایدار دو همسایه تاریخی ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران قدمت تاریخ دارد.



وی در همین راستا افزود: همواره ارتباطات میان جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان بر مبنای ضرورت‌ها و تعاملات خاص دو کشور همسایه بوده و جریانات و تحولات جهانی نتوانسته است خللی در توسعه روابط فیمابین داشته باشد.



نماینده مردم سیرجان و بردسیر مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه ویژه اقلیمی استان کرمان گفت:طبیعت چهارفصل استان کرمان با وجود معادن مختلف در این استان به علاوه محصولات منحصر به فرد کشاورزی، زمینه ایجاد فضای سرمایه‌گذاری و تعامل با دیگر کشورها به ویژه ارمنستان را فراهم ساخته است.



وی با اشاره به وجود معادن غنی مس و فولاد در این استان تاکید کرد: استان کرمان آمادگی کامل برای همکاری در پیشبرد مراودات در زمینه واردات و صادرات فیمابین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان را دارد.



حسن پور بیگلری با اشاره به ظرفیت بالای این استان در مبحث کشاورزی خاطر نشان کرد: تولید ۸۰ درصد پسته ایران در کنار دیگر محصولات معدنی و صنعتی با وجود چهار فرودگاه فعال در این استان، بستری مناسب برای تقویت مناسبات و مراودات فیمابین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان را فراهم کرده است.



حسن پور بیگلری با استقبال از خواهرخواندگی میان شهرهای ارمنستان و شهری در استان کرمان عنوان داشت: قدمت همجواری و مناسبات تاریخی می‌تواند با دلایل مختلفی دو ملت را به هم نزدیک کند و امضای تفاهم‌نامه خواهر خواندگی، نقطه عطفی در مسیر مناسبات است. 



نماینده مردم استان کرمان گسترش روابط تجاری بازرگانی و اقتصادی را فصل نوینی در ارتقا سطح مراودات فیمابین دانست و تصریح کرد: توسعه روابط پارلمانی, بخش جهانگردی و همچنین گفتگوهای مستمر مقامات دو کشور به افزایش مناسبات اقتصادی منجر می شود.



نماینده مردم استان کرمان تعاملات اقتصادی و تجاری بین ایران و ارمنستان را در شرایط کنونی رو به کاهش ارزیابی کرد و گفت:حضور بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی دو کشور, لزوم دیدارهای تجار و بازرگانان دو کشور در روند پیشبرد تعاملات ضروری و حائز اهمیت است.



در ادامه این دیدار آرسن آواکیان سفیر ارمنستان در تهران با ابراز خرسندی از دیدار با نماینده مردم استان کرمان گفت:چشم انداز مناسبی نسبت به استان کرمان در ارمنستان وجود دارد و افزایش مراودات اقتصادی و تجاری میان دو کشور  زمینه ارتقاء سطح مناسبات را فراهم خواهد آورد.



وی تصریح کرد: در همین راستا دیدار و نشست های بین تجار و بازرگانان ارمنستان و استان کرمان مقدمه‌ای برای ورود به مبحث واردات و صادرات با استان کرمان خواهد بود.



 آواکیان خاطرنشان کرد: استان کرمان با توجه به ویژگی های خاص طبیعی, معدنی و کشاورزی در نگاه بازرگانان و تجار ارمنی  دارای جایگاه ویژه ای است و تلاش دو سویه می‌تواند به بسط و گسترش مناسبات بیانجامد.



سفیر ارمنستان در تهران از پیشنهاد همکاری اتاق بازرگانی استان کرمان جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان استقبال کرده و اظهار امیدواری کردر کوتاه ترین مدت نسبت به اقدامات عملی با حضور تجار و بازرگانان استان کرمان در ارمنستان و بالعکس شرایط برای برداشتن گام‌های جدی فراهم شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 340587
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار