خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/01/18 - 11:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

بستر خوبی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی برای تهران-کابل وجود دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روابط ایران اسلامی با کشور افغانستان می تواند در حوزه های اقتصادی، حمل و نقل، فرهنگی و غیره توسعه یابد.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص اهمیت تدوین سند راهبردی میان تهران و کابل، گفت: افغانستان به عنوان کشور دوست و همسایه از جایگاه مناسبی در روابط تجاری و اقتصادی کشورمان برخوردار است.



نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: علی رغم مشکلاتی که کشورهای فرامنطقه ای در افغانستان ایجاد کردند و شاهد فقر و عقب افتادگی در این کشور هستیم اما ایران اسلامی همواره به عنوان یک همسایه در کنار مردم این کشور بوده است.



وی با اشاره به اینکه سیاست ایران در حوزه بین الملل و سیاست خارجی معطوف به کشورهای همسایه است و اولویت برقراری روابط با همسایگان است، ادامه داد: بر این اساس می توان تفاهم نامه های راهبردی را با کشورهایی مانند ترکیه، عراق، پاکستان، آذربایجان و افغانستان تببین کرد زیرا ظرفیت های همکاری در قالب تفاهم نامه های راهبردی افزایش می یابد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه روابط با کشور افغانستان می تواند در حوزه های اقتصادی، حمل و نقل، فرهنگی و غیره توسعه یابد، افزود: تبیین سند راهبردی چشم انداز آینده روابط را تعریف می کند و عامل موثری در توسعه کشورها بشمار می رود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زمانی که در وزارت خارجه حضور داشتم، در اجلاس سه جانبه ایران، افغانستان و پاکستان حضور داشتم از نزدیک با ظرفیت های افغانستان آشنا شدم لذا باید اذعان کرد این کشور مستعد پشرفت، پرجاذبه و دارای مردمی فرهنگ دوست و علاقه مند به جمهوری اسلامی دارد که این امور می تواند زمینه ساز همکاری های مشترک خوبی باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 317024
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار