خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/28 - 10:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیدری:

برگزاری رزمایش بین‌المللی مرکب امنیت دریایی ۲۰۲۳ بیانگر قدرت دریایی ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروزه نیروی دریایی جمهوری اسلامی با قدرت های فرامنطقه ای رقابت می کند و برگزاری مانور مشترک در شمال اقیانوس هند تایید کننده موضوع مذکور است.

شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت برگزاری رزمایش بین المللی مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با حضور کشورهای ایران، چین و روسیه، گفت: هر کشوری که از تکنولوژی ویژه برای حضور در دریا برخودار باشد می تواند عمق ژئوپلیتیک خودش در آب های آزاد را تعریف کند که خوشبختانه این مهم از سوی کشورمان تحقق یافته است.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر انقلاب طی چند سال گذشته تاکید جدی بر تعریف عمق ژئوپلیتیک در آب های آزاد از سوی نیروی دریایی داشتند، اظهار کرد: مطابق این امر دانشمندان ایرانی توانستند اقدامات موثری انجام دهند که بر این اساس مشاهده شد چندی پیش ناو ایرانی در آب های آزاد حضور یافت و در بندرهای مختلف پهلوگیری کرد.



وی با اشاره به اینکه امروزه نیروی دریایی جمهوری اسلامی با قدرت های فرامنطقه ای رقابت می کند، ادامه داد: بر این اساس مشاهده می شود که قدرت هایی مانند چین و روسیه همراه با ایران مانور مشترک در شمال اقیانوس هند انجام دادند که تایید کننده موضوع مذکور است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن بیان اینکه وجود امنیت در دریاها موجب تسهیل صادرات کشورها می شود لذا توجه به این موضوع دارای اهمیت ویژه ای است، افزود: امروزه نیروی دریایی ایران امنیت خلیج فارس را تامین کرده و توانایی تحقق این امر در آب های آزاد را هم دارد لذا اقدام مشترک سه کشور نشان می دهد توانمندی دریایی عرصه مهمی محسوب می شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تمرینات و تاکتیک‌هایی در مانور بین المللی مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ انجام شد که برای نظامیان فرامنطقه ای قابل تامل است و نشان می دهد امنیت آب های اقیانوس هند به عنوان منطقه ای استراتژیک بدون دخالت بیگانگان تامین می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 359065
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم