خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/12 - 11:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
آقازاده دافساری:

برگزاری دور دوم گفتگوهای صلح افغانستان توسط ایران سبب تسهیل توافق خواهد شد

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: برگزاری دور دوم گفتگوهای طرف‌های افغانستانی می تواند سبب تعیین ساز وکار مناسب برای تسهیل توافق جریان های سیاسی این کشور شود.

سیدعلی آقازاده دافساری  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت برگزاری دور دوم گفتگوهای طرف‌های افغانستانی از سوی کشورمان، گفت: همسایگی با افغانستان و همچنین داشتن ویژگی های مشترک با مردم این کشور موجب می شود ایران برای کاهش تنش و بی ثباتی در این کشور، از ظرفیت های دیپلماتیک بهره ببرد.



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  بر این اساس مشاهده شد گفتگوهای طرف‌های افغانستانی با حضور گروه های مختلف سیاسی این کشور و همچنین دولت مرکزی برگزار شد تا صلح و ثبات به این کشور بازگردد.



وی با اشاره به اینکه حضور نیروهای آمریکایی و ناتو در این کشور سبب شد گروه های مختلف تروریستی در این کشور رشد کنند و زمینه تنش در این سرزمین افزایش یابد، ادامه داد: در این میان جنایات آمریکایی ها نیز موجب شد مردم این کشور طی سال های گذشته آواره شده و روی ثبات را نبینند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اکنون فرصت برقراری زندگی مسلمت آمیز برای مردم افغانستان ایجاد شده است، افزود: بر این اساس انتظار می رود صلح و آرامش در این کشور به دور از دخالت قدرت های فرامنطقه ای و بر اساس گفتگو حاصل شود زیرا حمله و درگیری نظامی راه حل مشکلات نیست.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نشست دوحه با محوریت آمریکا برگزار شد اما مشاهده می شود که صرفا سبب افزایش نارضایتی و اختلافات طرفین شد، خاطرنشان کرد: بر این اساس برگزاری دور دوم گفتگوهای طرف‌های افغانستانی از سوی کشورمان می تواند سبب تعیین ساز وکار مناسب برای تسهیل توافق جریان های سیاسی این کشور شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 324190
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار