خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/12 - 14:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نظری:

برجام، اعتبارسنج خوبی برای مطالبه‌گری حقوق بشر از سوی سازمان ملل است

رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس اعتقاد دارد برجام وسیله خوبی برای اعتبارسنجی جایگاه سازمان ملل به عنوان یک مجموعه مطالبه گر حقوق بشر است.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت مطالبه گری سازمان ملل در راستای تحقق قطعنامه 2231 شورای امنیت از سوی کشورهای برجامی، گفت: حل مشکلات بین المللی و حقوق بشر از جمله وظایف سازمان ملل محسوب می شود که باید برای تحقق آنها باید اهتمام جدی داشته باشد.



نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه امروزه سازمان های بین المللی به حیات خلوت قدرت های بزرگ تبدیل شده اند لذا این سازمان نباید اجازه دهد برجام به آزمونی در راستای اعتبارسنجی آن تبدیل شود.



وی ادامه داد: در واقع وقتی قعطنامه ای از سوی کشورهای حاضر در شورای امنیت این سازمان صادر می شود، اجرای مفاد آن نیز باید از سوی سازمان ملل متحده پیگیری شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: امروزه بیش از هر زمان دیگری بر اساس فصل ششم منشور ملل متحد نیاز به حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات کشورهای برجامی وجود دارد؛ زیرا اروپایی ها و آمریکایی ها اختلاف اساسی در اجرای توافقنامه برجام دارند و باید هر چه سریع تر نسبت به رفع این اختلافات اقدام کنند.



رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان ملل متحد نباید اجازه دهد جایگاه این مجموعه بخاطر زیاده خواهی برخی قدرت ها کمرنگ شود لذا اکنون زمان خوبی برای اجرای وظایفش در مقابل کشورهای عضو است./



پایان پیام

  • کد خبر : 313095
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار